Loading...
dk

Viskerfunktion | Tesla Forum

cth
cth Apr 26

Jeg oplever alle 4 punkter i større eller mindre grad.

men specielt dit pkt. 5 (kalder jeg det) er det der generer mig mest.

------------------------------------

"Tja, og så har jeg ikke engang nævnt de ting, som er uafhængig af fartpilot. F.eks. utallige hyl og skrig ved vejarbejder i Tyskland, hvor du ikke kan undgå passere mere og mindre temporære striber. Skrål og riv i rattet MOD VENSTRE, når du passerer tilbage fra overhaling på sted med overhaling kun tilladt i din retning. Skrål og riv i rattet, når du kommer ind på 2-1 vej og passerer afstribningen pga. modkørende..."

-----------------------------------------------------------

Personligt ville jeg ikke købe en ny Tesla i dag, før der er kommet lidt styr på de her mange ting.

Forummets indlæg er redigeret af cth Apr 26
Ice2EV
Ice2EV Apr 30

Nu har jeg lige været på 2 gange 100 km motorvej i aften.

Den er på Vision. Når jeg slår Auto Highbeam fra, og slå AP til, så tænder den Auto Highbeam, dog uden at slå lyset op, hvis ikke det er nødvendigt.

Dertil så testede jeg lige, den vil ikke køre over 140 på AP.

Ergo på Vision.

Jeg oplever måske også de 4-5 ting, men ikke i så grelt et niveau som der beskrives.

Eks så slår vores også farten ned ved indhentning af lastbiler(5 ud af 6) slår den farten ned med 3 kmt, indtil den er tværs, så går den på ønskede fart igen. Den 6 passerede den uden nedsættelse. Kommer jeg med stor fartforskel, så kan jeg også godt finde på lige at lette foden lidt. For man ved sgu aldrig om det er en vodka chauffør der tænker nu gider jeg sgu ikke lige bag den der 1 kmt langsommere lastbil. Det samme hvis der ligger 2 personbiler i indesporet lige efter hinanden, jeg holder altid klar, hvis nu den bagerste pludselig tænker jeg skal da videre her!.

Auto High beam virker 10 gange bedre end den gamle, ligesom 1000 gange bedre end jeg selv, der konstant enten glemmer at slå op eller slå ned.

Lanekeeping evnerne er eminente. Jeg kører AP 90% af tiden på motorvej, og måske 70% af tiden på motortrafikvej. 

Kameraerne er absolut opgraderet til highdef.

Iøvrigt så kører folk væsentlig langsommere på motorvej end tidligere. De første 100 km, kørte jeg med 116 kmt, og der var 4 der overhalede og 54 jeg overhalede. De sidste 100 kørte jeg 130 plus, og der var nul der overhalede.

KimT
KimT May 1
Citat fra Ice2EV

Auto High beam virker 10 gange bedre end den gamle, ligesom 1000 gange bedre end jeg selv, der konstant enten glemmer at slå op eller slå ned.

Så venter vi bare på at de får lavet den avancerede software  til matrix lygterne som div. tysker har haft i flere år nu. 

tkatv4
tkatv4 May 1

Det lyder da godt hvis auto-low/highbeam omsider er blevet anvendeligt. Det vil jeg prøve at give en chance igen så (selvom jeg nu ikke har specielt problem med selv huske op/nedblænding på de rigtige tidspunkter ;-).

Men en AP, der sætter farten NED når man trækker ud til overhaling (eller sågar allerede er i ydersporet).... Det er da muligt, at man en sjælden gang - hvis noget ser usikkert ud - selv ville lette foden, men +95% vil man sætte farten op synkront med, at man trækker ud. - Hvilket også alle andre forventer. Særligt i udlandet - især Tyskand - med store hastighedsforskelle og oftest hurtigt kommende trafik bagfra er dette en katastrofe, som gør AP'en ulidelig at bruge.

Forummets indlæg er redigeret af tkatv4 May 1
HrMogensen
HrMogensen May 1
Citat fra Ice2EV

Iøvrigt så kører folk væsentlig langsommere på motorvej end tidligere. De første 100 km, kørte jeg med 116 kmt, og der var 4 der overhalede og 54 jeg overhalede. De sidste 100 kørte jeg 130 plus, og der var nul der overhalede.

Har også lagt mærke til at hastigheden på motorvejen generelt er lavere. Tydeligt at mange forsøger at ramme 110 km/t præcist og den lille hastighedsforskel de fleste har skyldes nok hvor mange % fejlvisning på speedo der er i de forskellige biler. Desværre lader det stadig til at mange tror at man aldrig behøver trække væk fra midterste spor hvis man kører det man må. 

Dec14
Dec14 May 1

Jeg gav også autopiloten en chance i går på vej hjem fra Thyholm. Var faktisk positivt overrasket over, hvor god den var til at regulere hastigheden efter skiltningen - det svigtede først da jeg ikke lige var 100 % opmærksom, havde bemærket at den havde læst skiltet med 70 men ikke bemærket at bilens hastighed var uændret 80. Man kan ikke rose den danske ordensmagt nok for deres indsats. Første gang i går hvor Teslaen svigtede, stod de klar til at hjælpe mig for kun 1200 kr. Resten af vejen hjem mente fruen at det var bedst jeg selv stod for det hele og dette var jeg ikke uenig i, :-)

Ice2EV
Ice2EV May 1

Lige den der funktion har jeg også bemærket. opdag 70 kmt men fortsæt på 80. Underligt.

Heldigvis var der ingen støttehjul på min oplevelse.

Sider: « 1 2