Loading...
dk

Viskerfunktion | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Dec 11 '23

Halløjsa.

Er der nogen der har bemærket i OTA bemærkninger at visker funktion er ændret/forbedret?

Vores er med USS, men har tidligere reageret som en hvor den er overført til vision only.

Mener klart tidligere at den automatisk gik på auto, når man slog AP til, samt at man ikke kunne slå den bort fra auto.

Men de sidste par gange jeg har været pilot på raketten, har jeg bemærket at man både kan sætte den til interval 1 og 2 samt måske endda slå den helt fra selvom man er på AP.

Nogen gange går den jo helt amok. Indtil man har holdt ind og fået vasket vejfilm eller fluelort af foran kamera!

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 11 '23
Dec14
Dec14 Dec 11 '23

Jep har også bemærket en forbedring samt mulighed for selv at vælge hastighed. Kan også slå den fra, men uden effekt da den omgående vender tilbage til aktiv tilstand. Jeg kan dog blot vælge de 2 kontinuerlige funktioner, samt den hurtigste på interval.

Ice2EV
Ice2EV Dec 24 '23

Har til morgen, eller i nat hedder det fra kl 0400, åbenbaret at viskefunktionen kan skiftes selv ved autopilot på skærmen.

MEN hvis man benytter venstre rathjul konfigureret til, at justere visker, så kan den ikke flyttes fra auto når den er på AP. Der står endda en lille besked med ultra små bogstaver(kræver briller hvis man er over 42) derom inde i menuen, når man bruger rathjulet.

Samtidig bemærker jeg, at bilen synes max fart på AP skal sættes ned når der er slud. Så må man kun kører 125 på AP. For senere at reducere til først 116 og så 105 kmt.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 24 '23
jramskov
jramskov Dec 24 '23

Det ender med at ældre TM3'ere med radar osv. bliver mere værd :P

HrMogensen
HrMogensen Dec 24 '23

jramskov > Som jeg har forstået det så er radaren, ved indførsel af vision only AP, slået helt fra.

Nikolaj
Nikolaj Dec 24 '23
Ja, radaren stoppede først med at virke i softwaren, så man ikke længere kunne se igennem/under den forankørende. Dernæst har service-centrene fysisk frakoblet den også. Ikke særligt fedt :/
jramskov
jramskov Dec 25 '23

@HrMogensen: Ikke i de gamle modeller der ikke har HW3 :)

cth
cth Dec 25 '23

Hvordan finder man ud af om ens bil stadig bruger radaren?

KimT
KimT Dec 25 '23

Kunne det tænkes man kan se det i service menuen

Ice2EV
Ice2EV Dec 25 '23

Mener at hvis den benytter Radar, så kan man køre mere end 140 kmt på AP.

Bianco
Bianco Dec 26 '23
Quote from Ice2EV

Mener at hvis den benytter Radar, så kan man køre mere end 140 kmt på AP.

Korrekt, Model S bliver meget sur hvis man kommer over 150 kmt m AP 1 tændt

jpx
jpx Dec 30 '23

For nu lige at vende tilbage til viskerfunktionen... :) 

Er det kun hos mig, at "Auto" er blevet noget mere tøvende? Jeg har kørt knap 700 km den sidste uge, og en stor del var i noget rigtig møgvejr på motorvejen. Der blev jeg "nød" til at sætte den på niveau 3 eller 4 for at det var forsvarligt - eller jeg ikke skulle sidde og trykke som en gal på stilken. 

Dec14
Dec14 Dec 31 '23

@jpx

Nej, det er ikke kun dig. Vi oplever også at auto funktionen hænger i bremsen og bruger den manuelle i stedet. Ingen forskel selv om ruden er renset totalt af foran kameraet.  Igen en Teslaopdatering til perlerækken, der forringer bilen.  

Ice2EV
Ice2EV Dec 31 '23

Samme oplevelse idag, regn og våde veje. Masser med vand på ruden, og så godt som ingen gange startede autovisker på 2x 200 km.

cth
cth Dec 31 '23

yes... virkelig noget skrald Tesla har lavet der.

Min 22 år gammel Peugeout autovisker virker hver gang.

Samtidig kan den også sende en ordentlig mængde sprinkler vædske på ruden.

Min Tesla kan ingen af delene.

Det er som om at tesla kan lave nogle fantastisk letkørte biler, men så snart de skal yde i mørke og regnvejr, så kommer de til kort.

Lygter, visker/vasker, samlekvalitet og andre ting du først opdager i dagligdagen, er bare ikke godt nok.

Hjulstøj og vindstøj tilføjet.

Tror dog det er løst i ny model 3.

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 1 '24

Men sikkert ikke viskerfunktionen da Elon vel stadig insisterer på at den skal være kamerabaseret…

Sider: « 1 2