Loading...
dk

3g slukket i DK? | Tesla Forum

migselv
migselv Jun 22 '23

I dag fik jeg nedenstående besked i APPen. Desværre er den ikke ret konkret mht hvad der skal opgraderes.

Mon det "kun" er opgradering af 3G modem til LTE? Siden 3G blev slukket lige før påske har jeg fint klaret mig med en hotspot fra telefonen. Det fungerer faktisk bedre end dengang der stadigvæk var 3G (fx. når kortdata skulle loades eller ved navigation).

[Model S P85+, 2013, MCU0 med 3G modem]

HemligNemlig
HemligNemlig Jun 22 '23
Ja det er et nyt LTE modem du betaler for intet andet.
migselv
migselv Jun 22 '23

OK, det var godt. Beskeden lyder lidt som om forbindelsen snart er "gone for good".

Det giver ikke mening for mig "kun" at opgradere modem. MCU2 opgraderingen bliver efterhånden mere og mere attraktiv.

P85DK
P85DK Jun 22 '23

Jeg læser det som om at du ikke skal betale for opgraderingen til LTE modem - 'This update is complimentary ...'

migselv
migselv Jun 22 '23

Når ja. Den havde jeg ikke lige fanget. Det er jo ikke helt ligemeget om der står complimentary eller complementary.

Det er da helt vildt at skulle kunne få noget helt gratis for en næsten 10 år gammel bil der for længst er ude af garantien.

migselv
migselv Jul 14 '23
Jeg fik ikke lige gjordt mere ved det, men Tesla har netop på eget initiativ booket en mobile service. 
I arbejdsbeskrivelsen står der lidt flere detaljer om hvad der skal ske. 
Desværre er det ikke en LTE opgradering af modem. Det drejer sig her “kun” om et skifte af SIM-kortet. 
I mit tilfælde sidder SIM-kortet inde i MCUen (MCU0), så det er ikke så trivielt som på de nyere modeller. 

Arbejde og materialer er uden omkostninger i dette tilfælde. 
Priserne forneden giver en indikation om hvad det ville have kostet hvis man selv skulle betale det. 

Forummets indlæg er redigeret af migselv Jul 14 '23
HemligNemlig
HemligNemlig Jul 14 '23
Så du får 3G igen bare fra en af de udbydere det endnu ikke har slukket signalet eller hvad skifter de kortet for?
migselv
migselv Jul 15 '23

Er der overhovedet nogen udbydere tilbage der leverer 3G? Jeg tror næsten ikke der er, og hvis der skulle være nogen, så tænker jeg de også snart lukker for 3G. Så, jeg regner ikke med at se 3G symbolet igen efter skiftet.

Min formodning er at Teslas aftale med den udbyder mit gamle kort er fra udløber og ikke bliver fornyet (skifte til anden udbyder). Hvis kortet ikke skiftes rettidlig mistes forbindelsen via mobilnettet helt.

Minder mig lidt om det der skete med E.On ladeboksen fornylig, bare at Tesla ser ud til at have bedre styr på tingene og agerer proaktivt. 

Sider: « 1 2