Loading...
dk

Fjerne dashcam inkl bagudvendt kamera | Tesla Forum

PeterE
PeterE May 4 '23

Kære alle, 

Ifm med rudetoning røg min bageste dashcam af, og nu sidder ledningen tilbage. Jeg bruger faktisk ikke mit dashcam og vil gerne have det afmonteret. Er det ligetil eller er det en større opgave? Der løber en ledning imellem den forreste og bageste enhed henover loftet. Er der også et strømkabel?  

P85DK
P85DK May 4 '23

Går ud fra at det er et Blackvue monteret af Autoskadestuen? Kablet der løber fra det forreste kamera til det bagerste er strøm frem til det bagerste kamera og videosignal tilbage til det forreste kamera.

For at fjerne ledningen helt, så skal du nok have plastik trim af omkring bagruden. Det kan godt være lidt tricky og du skal have nogle reserve clips, da de knækker for et godt ord. Hvis de har gjort det rigtigt, så har de trukket ledningen igennem de fleksible gummirør hvor alle Teslas egne ledninger går. Så du skal nok have din trim på c stolpen af for at kunne trække den igennem og ind i bilen. De har forhåbentlig bare lagt ledningen langs din headliner hele vejen frem.

PeterE
PeterE May 4 '23
Tak for svaret - og rigtigt gættet, det er et Blackvue monteret af Autoskadestuen. Jeg må have dem til at tage det ned næste gang jeg er derude :)
PeterE
PeterE May 5 '23
Åh gud, jeg må hellere beholde det - en idiot bulede min nummerplade foran mit lokale træningscenter…