Loading...
dk

Xpeng G9 | Tesla Forum

jramskov
jramskov May 8

Har i set Xpeng G9? https://www.heyxpeng.com/dk/g9

En stor SUV, nok på størrelse med Model X og lignende. De lover opladehastigheder op til 300kW, som JP Biler har testet og den ramte intet mindre end 322kW! Ladekurven var også rigtig god, 10-80% kunne klares på omkring 20 minutter. Dertil lyder det til at bilen er godt bygget og kvaliteten i kabinen er rigtig god. Assistentsystemerne har de dog ikke haft mulighed for at teste, men prisen er til gengæld 600k for topmodellen med luftaffjedring. Der er dertil vist 7 års garanti på bilen - ved dog ikke hvad det inkluderer. Den bliver tilgængelig senere i år.

Gennemgang af bilen: https://youtu.be/EOiRHDtr9wM

Der er også en G6 model på vej i 2024, der skal konkurrere med bla. Model Y.

Tror kineserne bliver svære at konkurrere med i de kommende år.

cth
cth May 8

ja hørte det godt... det lyder helt vildt hvis det virkelig viser sig at assistent systemer spiller.

Var det Q8 kvalitet eller tæt på?

Men stadig kinesisk... ikke lige noget jeg er vild med.

jramskov
jramskov May 8

Som jeg forstår dem er kvaliteten i kabinet cirka oppe i samme klasse som Q8, dog var der lidt mere støj og affjedringen ikke helt så god. Til gengæld er den så langt billigere.

P85DK
P85DK May 9

Særdeles fornuftige priser, spørgsmålet er om folk kan se bort fra at det er en kineser.

Forresten, hvis vi tror at Tesla ejere kan opfører sig som om de er de eneste i hele verden der har set lyset, så er det vist ingenting i forhold til dem der har bestilt en Fisker Ocean. Jeg havde fornøjelsen at sidde til bords med en i weekenden, og man skulle tro at han havde fået fat i 1 ud 50 Rimac Nevera.

Arpe
Arpe May 9

Haha, retmæssigt er han vel også det? 

Det er ikke den første uge der er interessant der er vi alle glade for vores nye bil, men vil da gerne høre fra ham om 2-3 måneder om den stadig kører som den skal :-) 

P85DK
P85DK May 9

Ham jeg talte med fortalte at Fisker simpelthen havde fundet på at have udkørende service i stedet for servicecentre. Det var fuldstændig som at være tilbage i 2008 :-) Da jeg så forklarede at det er svært for en udkørende service at skifte trækaksler, bærearme, HV batteri etc. ved kantstenen i København, så kiggede han på mig som om jeg var komplet idiot.

Han regnede desuden med at skulle tjene penge på bilen fordi der er så lang ventetid ...

Forummets indlæg er redigeret af P85DK May 9
jramskov
jramskov May 9
Citat fra P85DK

Særdeles fornuftige priser, spørgsmålet er om folk kan se bort fra at det er en kineser.

Ja, det er næsten det eneste minus, men omvendt køber folk gerne Tesla selvom de er produceret i Kina.

P85DK
P85DK May 9

Rigtigt, men G9 er trods alt minimum 50% dyrere end en kineser Tesla. Det tog også lidt tid før vi begyndte at købe koreaner biler

jramskov
jramskov May 9

Minimum 50% dyrere en hvilken kineser Tesla? Hvordan når du frem til det?
G9 kan ikke sammelignes med Model Y så vidt jeg ved. Den er i Model X klassen og prisen starter ved 480k.

Helt enig mht. koreanske biler. Det tog tid, men nu er det meget populære. Det vil ikke overraske mig hvis det samme sker for kinesiske biler. Det kommer i sidste ende i høj grad an på prisen.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov May 9
P85DK
P85DK May 9

Det var kineser mod kineser - så vidt jeg ved så er eneste kinsere i Tesla line up en Model 3 SR eller Model Y SR. Model 3 SR * 1,5 = G9

Ja, det er forskellige biler, men pointen var det kinesiske :-)

G9 vs Model X, der tror jeg de fleste i det segment vil foretrække G9s klassiske SUV bagende i stedet for coupé linjen på Model X. Hvis G9 ikke havde de kæmpe huler til forlygterne, en lidt anden front, så tror virkelig den ville sælge.

jramskov
jramskov May 9

Ahhh...forstod det ikke, fordi jeg ikke synes den sammenligning giver mening.

Jeg mener bestemt der også kommer TMY LR modeller til Europa fra Kina, jeg ved ikke med TM3.

Synes generelt designet på G9'eren er ganske fint - det er langt fra "kina grimt".

P85DK
P85DK May 9

Rigtig fint design og med en bedre front ville det være rigtig rigtig fint. Den gamle Model S front var bestemt heller ikke heldig :-)

cth
cth May 9

Citat fra P85DK

Rigtigt, men G9 er trods alt minimum 50% dyrere end en kineser Tesla. Det tog også lidt tid før vi begyndte at købe koreaner biler

Modviljen mod kina biler er vist af en anden grund end den med korea biler :-)

Sydkorea har været demokrati siden 1988 og dermed også mens de eksporterede biler til DK.

Hvad skal vi kalde Kina?

Forummets indlæg er redigeret af cth May 9
P85DK
P85DK May 9
Citat fra cth

Sydkorea har været demokrati siden 1988 og dermed også mens de eksporterede biler til DK.

Hvad skal vi kalde Kina?

Helt ærligt så tror jeg ikke den gennemsnitlige danske forbruger tænker på det, og slet ikke de unge som på ingen måde har tænkt sig at slette TikTok

cth
cth May 10
Citat fra P85DK
Citat fra cth

Hvad skal vi kalde Kina?

Helt ærligt så tror jeg ikke den gennemsnitlige danske forbruger tænker på det, og slet ikke de unge som på ingen måde har tænkt sig at slette TikTok

Det har du desværre nok ret i....

men jeg gør, så jeg er åbenbart ikke gennemsnit.

Men heldigvis tænker flere og flere virksomheder den vej... ud af Kina hvis man kan.

Forummets indlæg er redigeret af cth May 10
jramskov
jramskov May 10

Ja, virksomheder er helt sikkert blevet mindre trygge ved at få ting produceret i Kina. Apple er f.eks. i gang med at sprede deres produktion ud til bla. Indien. Jeg tror det bla. er de meget stramme og lange corona nedlukninger der skræmmer.

jramskov
jramskov May 10

Har lige set en G9 trille væk fra en destinationslader her i Skejby, Aarhus. Selv på afstand kan man se det er en stor kasse :)

Den var matgrøn, men havde hvid front og bagende og røde nummerplader.

P85DK
P85DK May 10

Går næsten ud fra at det var franske plader?

jramskov
jramskov May 10

Det ved jeg ikke.

Sider: 1 2 3 »