Loading...
dk

På værksted siden 1april | Tesla Forum

Rubl
Rubl May 20

Kort efter en supercharging fik jeg den frygtede BMS_a035 advarsel og der gik ikke lang tid før 12w batteriet var drænet og min model 3 (2019) blev til en to tons papirvægt.

Det skete den 1. april. Ca. 14 dage senere blev bilen efterset hos Tesla i Kastrup og de kom frem til at PTC heateren skulle udskiftes.

6 uger senere og reservedelen er endnu ikke kommet på lager, og Tesla vil ikke give mig en dato på hvornår de forventer at have min bil klar.

Indtil nu er jeg ikke blevet tilbudt en låner, da de åbenbart ikke har nogen, fordi de har mange biler på værksted. Blev "tilbudt" at leje en bil til 787kr pr. dag, men dem var der også "udsolgt" af.

Men ellers ikke anden form for hjælp er blevet tilbudt fra dem i perioden. Fik dog et opkald fra dem, hvor de beklagede min situationen og henviste mig til den aktuelle verdens situation, hvor der åbenbart er mangel på reservedele til biler.

Så er selvfølgelig nysgerrig om andre er i samme båd som mig?
Og hvor længe har i ventet inden i har fået jeres bil retur?

Og hvis det ikke var nok, så var garantien på bilen selvfølgelig udløbet 30 dage før det skete :(

Forummets indlæg er redigeret af Rubl May 21
Azgard
Azgard May 20

Jeg var i samme situation med PTC heater, det tog ca. 2.5 måned for reservedelen at komme hjem. Jeg kunne dog stadivæk kører bil, bare uden varme. Du kan stadigvæk bruger bilen, uden PTC heater? 

Azgard
Azgard May 20

Jeg havde ingen problem med 12V batteri. Det virker som at det er en anden fejl i PTC heater der dræner batteriet. Man kunne jo spørge om det kan frakobler PTC heateren fra for at du kunne køre videre, hvis det er tilfældet. Hvis de kan få bilen til at køre imens du venter på reservedeler, vil det ikke være så slemt i sommer halvåret.

Rubl
Rubl May 20

Ja det ville være den bedste løsning, og jeg kunne nemt leve uden varme her i sommerhalvåret. Men værkstedet insisterede på at det ikke kunne lade sig gøre.

Må indrømme at jeg ikke i min vildeste fantasi, kunne forstille mig at det kunne tage så lang tid at få ens bil repareret. Og undre mig over om det er et generelt problem med at få reserveret deler til biler pt., eller om det kun er et Tesla problem.

Har nemlig altid talt godt om Tesla til venner og bekendte, men den her oplevelse gør det desværre svært.

Forummets indlæg er redigeret af Rubl May 20
Nikolaj
Nikolaj May 21
Min kone var ude for det samme for tre mdr. siden med hendes 2019 model 3 SR+. Bilen var til reparation i ca. tre uger. Hun fik dog en dual motor 3’er som lånebil, så det var bare helt fint, så længe det varede.
jonsiii
jonsiii May 21

Fik et stenslag efter kun 3000 km i Y'eren 25. april. Fandt dog ikke rigtigt ud af hvor, så glemte alt om det. Torsdag den 27. april begynder der at krybe en revne op fra det lille vindue med stelnummeret. Stenslaget havde ramt lige i det hvide Tesla-logo.. øv.

Nå, men må jo bestille tid ved Carglass. De havde heldigvis ledige tider inden for en lille uges tid.

Desværre ringede Carglass samme dag, og fortalte at de havde nul anelse om hvornår de kunne få en ny forrude hjem. Havde det bare været 3'eren jeg havde flækket, så havde der ikke været problemer.

"Men er det så.. får I først en rude hjem om en uges tid, eller er det vi-aner-faktisk-slet-ikke-hvornår-vi-får-dem tid?"

"Desværre det sidste."

Håber at de når at få en hjem inden Belgiensturen 1. juni, men tvivler stærkt. Det gode er at den ikke kryber mere.

Ice2EV
Ice2EV May 21

@jonsii du ved godt at skal du stoppe sådan en løber helt, så skal du bore et hul for enden af revnen. ;-)

@Rubi mega træls at være i uvisheden.... Kunne de ikke tilbyde dig en god byttepris istedet på en ny. 787 kr om dagen i leje! De må da have spist søm. Næste 24k om måneden......Man kan køre en del Taxa for det. Eneste ulempe ved Taxa er det tager 20 minutter at komme igennem til at bestille en vogn! Og så sidder der en eller anden københavnersnude, som ikke har hørt om Jylland.

Hvis ikke Tesla vil give dig en god pris, så er der både privat salg/køb ny eller bytte til en 6 måneder gammel tysker. Vil umiddelbart forsat tro du kan få 225-235k for en 2019 AWD. Kan du nøjes med RWD, kan du bytte for mindre en 100K til en med træk og RWD. 

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV May 21
AgentP
AgentP May 22

Min PTC heater gik i stykker i februar. Der var også uanede lange leveringstider.

Vi fik ikke BMS-fejl, men VCLEFT / VCRIGHT fejl. Det påvirkede ikke 12 batteriet, så det lyder som om der også er noget andet galt.

Men vi endte med at bestille en brugt PTC-heater fra en ophugger i Spanien til 3.000 kr.
Desuden betaler ejg et værksted 4.000 kr, for at sætte den i (Det var lidt mere end jeg forventede).

Eftersom min bil - ligesom din - er ude over garanti, var det en hurtigere løsning for mig, og til halv pris af Teslas pris.

Så hvis Tesla mener, at det kun er PTC-heateren, der skal skiftes, så find en brugt på eBay og få en anden mekaniker til at sætte den i.

jonsiii
jonsiii May 22
Citat fra Ice2EV

@jonsii du ved godt at skal du stoppe sådan en løber helt, så skal du bore et hul for enden af revnen. ;-)

Haha, jeg har set på youtube efter alle mulige tricks og fiduser. Neglelak, superlim og hvad ved jeg jeg. ;)

Nå, prøvede lige at ringe til Carglass igen. Stadig intet nyt, men spurgte om det var noget der nogensinde havde været på lager. Det havde det åbenbart, men det skulle åbenbart komme fra USA. Sjovt de ikke lige tager et par ruder fra i Berlin. Jeg må vente lidt endnu. Har sat en prik med en tusch så jeg kan se om ridsen flytter sig. =) Indtil videre kun 1 mm sidste uge.

Rubl
Rubl May 23

@Ice2EV haha ikke noget dårligt forslag :) så jeg skrev og spurgte hvad de ville købe bilen for, nu hvor de alligevel har haft den i næsten 2mdr. Men nu her efter efter utallige beskeder og en telefonsamtale, samt mit tilbud om at købe bilen for en god pris :) har de endelig tilbudt mig en gratis låne bil, indtil ny PTC heater er installeret. As they say, better late then never eller! Overvejede som næste trin at bede dem om at betale mig 787kr pr. dag i lånegebyr for min bil, det ville da kun være fair, når de har haft den i så lang tid :D

@AgentP Det kiggede jeg også på. Men når i alle fortæller at i kunne køre med en defekt PTC heater, og jeg ikke kunne. Så må der næsten være noget andet som også er galt med bilen. Så mon ikke bedst at lade Tesla fikse det. Men tak for tippet.

Tak @Nikolai & @Azgard for at dele jeres oplevelser. Det hjælper trods alt lidt at vide hvad andre har været igennem i en frustrerende tid.

Forummets indlæg er redigeret af Rubl May 24