Tesla forklarede mig at RWD lader hurtigere end AWD da 2 motorer tager længere tid.
Jeg skal primært lade hjemme i garagen
Hvor får jeg den bedste gensalgsværdi? Går folk efter AWD eller RWD
Er der statistik på hvad der holder længst? AWD eller RWD drivline ?
Hej Lysmanden
Jeg tror ikke Tesla sælgeren har forklaret, eller vidst hvad han snakkede om.
Når RWD lader hurtigere, så er det fordi den er en anelse mere effektiv, så sælgeren snakker om den lader flere km/timen, end en AWD.
Eks vores gamle TM3LR AWD ladede 66/67 km/timen på vores 11 kW stik. Den nye 22'er 3LR AWD lader 77/78 km/timen på samme stik, fordi den er mere effektiv. Den gamle var opgivet til 154 Wh/km, den nye til 137 Wh/km.
Den lader altså de samme kWh, men flere km/timen.
Vil klart forvente at AWD vil være nemmere at sælge brugt. RWD er rigeligt, men står man med 2 nærmest ens, så vælger jeg AWD, specielt når der ikke er mere end 18km i forskel i range. NÅR vi tager differensen oplyst ovenfor i betragtning, så tænker jeg ikke forskellen er andet end eks 77/78 til 78/79 km/timen
Jeg savnede træk til en tur på genbrugspladsen/IKEA etc. på den første, som vi fik samme dag som det blev muligt at bestille træk!. Det vil jeg ikke undvære igen.
Holdbarheden ser jeg ikke nogenforskel på de 2. Altså bortset fra der er dobbelt risiko for nedbrud. Men det virker umiddelbart til der er styr på motorerne.