Mit gæt er, at det er dækkene, der ikke er helt runde. Jeg har selv haft samme problem på min Model S, som hoppede op og ned ved 50-55 km/h. Problemet forsvandt, da jeg fik nye dæk på. Nu rumler den så bare pga. hæl/tå. Suk! Jeg skal heldigvis snart have skiftet dæk igen.
Hvis du har mulighed for det, så prøv at sætte et andet sæt hjul på og se om der stadig er rystelser. Hvis ikke, så få tjekke afbalanceringen på hjul du har på nu. Få samtidig tjekket om fælgene er runde, de kan have fået en skade hvis har ramt et hul i vejen eller lignende.
Men hvis den ryster ved 50 og måske også ved 130, så tyder det på afbalanceringen
Er det ikke mest dæk der har stået stille i lang tid der risikerer at få en “flad side”. Bilen er produceret i år og vi har kørt i den konstant. Synes det ville være utroligt hvis den skal have nye dæk efter 5500km!
Nej det kan ske efter nogle få timers stilstand eller over natten. Især om sommeren når man parkerer med varme dæk. Når temperaturen og trykket så falder over natten kan man opleve flat spots næste gang man kører. Hjælper heller ikke hvis bilen er relativ tung. Det burde dog forsvinde efter et par minutters kørsel. Mange lavprofilsdæk er ekstra følsomme overfor flat spots.
Jeg oplever det selv på både mine 21" tommer vinter og sommerdæk ved omkring 70-80 km/t. Det forsvinder dog efter max 2 minutters kørsel. Ellers bør du som nævnt kontrollere om en fælg kan være skæv. Også værd at få målt vejtryk på hjulene på et værksted hvor de har en afbalanceringsmaskine der kan det.
Kender et værksted der for nogle år siden havde en flok biler holdende i en periode, skal vi sige hvor afgiften var i spil og derfor var markedet nærmest lukket ned.
De havde flatspot efter at have holdt længe. hjulene af op til 60 psi og lade ligge natten over, vupti så var de runde, eller rundere. ;-)
Så sker der da noget... mere end hvad der gør i mit 1,5 år gamle problem med lettere vibrationer ved langsom acceleration.
Er det i øvrigt kun mig der gang på gang oplever at have fået tid til at løse et problem og når man så kommer, så spørger de om de samme ting som allerede står i app'en.
reservedelen de ved skal skiftes har de ikke hjemme og besøget bliver bare en konstatering af at problemet er der. Ny tid bestilles så til skift.
Det m at Tesla ikke læser hvad man skriver i app før dagen før man har tiden: Skete for mig for 3 uger siden - opgav og bad DAS om at fixe det istedet (i forbindelse m forsikringsskade)