Loading...
dk

Tesla Model Y Was The World's Best-Selling Car In Q1 2023 | Tesla Forum

Noogi
Noogi May 27 '23

Teslas forventning om at Model Y ville blive den bedst sælgende bil i verden, blev til en realitet. Spændende at se hvor længe det fortsætter . Mildest talt imponerende uanset hvordan man vender og drejer det.

https://www.motor1.com/news/669135/tesla-model-y-worlds-best-selling-car-q1-2023/

cth
cth May 28 '23

Ja imponerende.

Men når man ser hvad Toyota har præsteret, så er det nu også ret godt.

nr. 2,3,4 og 5

Synes jeg hørte noget om at VW slet ikke er at finde før meget langt nede...

MOS
MOS May 28 '23

Det har vel også noget at gøre med, at VW har så mange forskellige modeller at dele sine salgstal ud over. Der er også både Skoda, Audi, Seat, VW og sikkert flere mærker, som laver nærmest identiske modeller, men det tæller jo som forskellige på salgslisterne, selvom det reelt kun er emblemet på køleren, der er forskel på.

Tesla har reelt kun 2 modeller på programmet, der er et fornuftigt salg i. Så er det også nemmere at komme op på nogle høje salgstal, når man koncentrerer salget på bare 2 modeller.

Sådan sat lidt på spidsen... Men jo - stadig vildt imponerende!

Det er lidt sjovt at tænke tilbage på alle nay-sayerne, bl.a. hos Toyota, som dumstædigt ikke ville producere elbiler, fordi de hårdnakket påstod, at der ikke er noget marked for elbiler (fra Toyota!). Nu er en elbil den mest sælgende i hele verden.

JohnnyB
JohnnyB May 29 '23
Det er en fair pointe mos - spørgsmålet er bare, om andre mærker ville kunne slippe afsted med så høje salgstal, hvis de kun reelt set solgte to modeller… jeg tvivler.. og det understreger at Teslas strategi er ret perfekt i forhold til volumen.
KimT
KimT May 29 '23

Jeg tror ikke vi kommer til at se så høje salgstal igen. Tesla's problem er netop at de kun har 2 modeller - og 5 farver at vælge imellem. Selv hvis du smid ekstra efter en Performance model skiller du dig ikke engang ud. Menigmand kan jo ikke kende forskel.

Så det kan godt være de bygger nye fabrikker, men hvis de ikke kommer med en billigere/mindre bybil så tror jeg markede for Tesla'er meget snart er mættet

Ice2EV
Ice2EV May 29 '23

Det virker umiddelbart til folket ikke ønsker at skille sig ud. Ellers var der ikke så mange hvide.

Det er måske mere der hypen ligger, køb en RWD hvid og lad som om det er en performance, naboerne kan knap se forskel, med mindre de reelt interesserer sig og kigge på bremserne.

Der er dog dukket en del folierede, i alternative farver, op på det sidste. Orange, mintgrøn, lilla'ish, etc.

P85DK
P85DK May 29 '23
Citat fra Ice2EV

Det virker umiddelbart til folket ikke ønsker at skille sig ud. Ellers var der ikke så mange hvide.

Mange af dem som har købt efter prisnedsættelserne tror stadig at de er first movers, deres fokus er på at det er en elbil og med de briller er de stadig med i den tidlige fase - men de er nok ikke så adventures som de selv går og tror.

Men jeg kender mange pre 2015 købere som stadig har deres, men det er nu bare en bil som får lov til at køre til den ikke kan mere og de er videre til andre og mere interessante biler - både ICE og el

Noogi
Noogi May 29 '23
Ja uanset beholder jeg også min 2015 Model S og er stadig overraskende glad for den. Så ikke bare en A til B bil. Bla. pga OTA opdateringer og intuitiv UI der er responsiv. Har ikke fundet en bedre balance mellem knapper og skærm og lettere betjening under kørsel.

Af samme årsag har jeg ikke fundet en efterfølger endnu. Har ellers forsøgt ihærdigt. Ville frygteligt gerne have en Taycan 4S men kan ikke affinde mig med den usle UI og software. Venter nok på næste generation Model S Forudsat den får et større eksternt facelift.

Bliver spændende at se hvad der sker med project highland og hvordan det smitter af på Model Y. Og med den fremtidige 25k USD bil skal vi nok vænne os til at se en endnu større overflod af Teslaer på vejene. Det er for længst slut med nysgerrige blikke som i de gamle Model S tider :)
Forummets indlæg er redigeret af Noogi May 29 '23
Ice2EV
Ice2EV May 29 '23

Ang. skille sig ud. 

Kørte bag 2 golf 7'ere på motorvejen, begge i noget mørk metal grå. Den ene en TDI og den anden en R.

Eneste umiddelbare forskel at se, hvis man viskede bagklappen ren for TDI/R, var 4 rør ud af bagenden på den ene.

Tænker sådanne rørhaler kan købet på Ebay og fittes på for en hund med noget tec7 lim.

P85DK
P85DK May 29 '23

@Ice2EV - argghhh, der er lidt lyd, rat, stole og forskellige ting som er anderledes, men forstår din pointe. På en Tesla er det dog kun dit badge der er forskellig ;-)