Loading...
dk

Fra Park til Reverse | Tesla Forum

Genild
Genild Dec 28 '14
Set i forhold til flystyrt og tsunami måske ikke jordens største problem, men jeg kan ikke hitte ud af at få gearvælgeren til at gå fra Park til Reverse.
Den hopper enten til Neutral eller Drive, hvorefter jeg skal retur til Reverse.
Desværre er det endnu ikke lykkedes mig at overbevise den bedre halvdel om, at huset skal flyttes ned i baghaven så den derefter passende forhave kan indrettes med en indkørsel og en udkørsel - eventuelt med ørne på murpillerne i indkørslen og løver i udkørslen - så som oftest er jeg nødt til at indlede en tur med lidt bakkeri.
Er der nogen af I andre der har knækket koden?
kammersgaard
kammersgaard Dec 28 '14

Hm, altså et lille ryk den ene eller den anden vej, får den til at gå i Neutral. Et dobbeltryk (eller langt) frem, får den til at gå i Reverse (go figure :-), et dobbeltryk tilbage mod dig selv, får den til at gå i Drive.

Så vidt jeg husker :-)

Genild
Genild Dec 28 '14
Hæ Kammersgaard, nu ved jeg ikke hvorledes du sidder i Tesla'en, men min gearvælgeren skal snarere bevæges op og ned end frem og retur :-)
Alt er i den skønneste orden, når først man er ude af den første indstilling - så kører det vældigt fint imellem frem og tilbage.
Krisen opstår alene i først valg hvor man bevæger sig fra "P" og vil bakke som den første bevægelse.
Det er nok ikke et problem der gør at jeg kaster mig ud fra Vejlefjordbroen (er i øvrigt bange for højder og kan ikke svømme, så der skal en del mere til) men det giver nu alligevel lidt øv start på turen, at man først kommer for langt og derefter skal retur igen.
Jeg kunne naturligvis også vælge at bakke ind i carporten herhjemme, men i min optik er det kun bogholdere og sligt folkefærd der bakker ind på en holdeplads :-)
Pedro
Pedro Dec 28 '14

Jeg forstår ikke hvordan du kommer i D? Bevæger du gearvælgeren opad når du skal bakke?

Når jeg skal bakke bevæger jeg gearvælgeren opad mod R! og når jeg skal fremad bevæger jeg gearvælgeren nedad mod D. Dette uanset om jeg kommer fra P, R eller D. Min starter i midten i P og har N på begge sider af P: R N P N D!
Jeg oplever ikke problemet, men det kan da være bedste løsning for dig er at bakke ind i carporten :-)

Genild
Genild Dec 28 '14
Arhhhh Pedro, nu tror jeg at jeg har knækket koden - når jeg glor på oversigten i bunden af speedometer display'et vises den for automatgears førere så kendte rækkefølge: P - R - N - D.

Jeg har da aldrig skænket en tanke at selve gearvælgeren er anderledes konfigureret, så jeg skal opad frem for nedad fra "P" for at ramme bakgearet.

Takker mange gange - noget tyder på at de slipper for at trække våd i Vejlefjord og at en lokal entreprenør mister en fed ordre med en ny indkørsel :-)
Larsen
Larsen Dec 28 '14
Genild, står der ikke R-P-D på din gearvælger, eller har du bare aldrig lagt mærke til det?
Genild
Genild Dec 29 '14
Larsen: Jo - men nu lader store ånder sig jo ikke forstyrre af detaljer :-) , så selvom gearvælgeren sidder kendeligt tættere på snuden end displayet, har det nok mere været den velkendte rækkefølge i displayet, som har haft min fokus.
Men fremover vil jeg nok bare sætte vælgeren direkte i "Reverse" ved at skubbe den opad som alle i andre.
Larsen
Larsen Dec 29 '14
Cool........