Loading...
dk

Keyfob kan nu åbne ladeport | Tesla Forum

Tage
Tage Dec 27 '15

Jeg har prøvet alt, også i homelink. Kørte til århus i dag, men dem der var der kunne ikke hjælpe mig. Service kan først hjælpe næste år. Alt går op i at nå at lev nye biler, og det er vel også ok, må vente hvis ingen her kan hjælpe 

Tage
Tage Dec 27 '15

Har også prøvet på fjernbetjeningen til bilen som i skriver, det virker heller ikke 

DeaconWP
DeaconWP Dec 28 '15

Tage: Hvad er det for noget du ikke kan få til at virke? Er det din garage port, som din Tesla ikke vil åbne?

Hvis det er, så kig under tips og tricks. I mine nyttige links til hverdagen, står der noget om homelink. Måske du kan bruge det til noget??

Chris: Den elektro magnet, der holder dækslet fast i lukket tilstand på din ladeport, kan bevare noget magnetisme, efter at du beder den åbne, og der så slukkes for strømmen til magneten.

Denne lille rest af magnetisme kan være nok til, at klappen ikke springer op.

Hvis der er lidt afstand mellem magneten, og dækslet, når det er lukket, vil den lille rest af magnetisme ikke have så stor en kraft på dækslet.

Så udover at fjerne fedtede rester, som kan klæbe dækslet fast i lukket position, kan det være en fordel at klæbe noget materiale på dækslet, udfor der, hvor magnetspolen sidder i bilen. Prøv med en gang "tyk tape" eller selvklæbende plastfolie af en art. Hvis du får lidt afstand, vil den bedre slippe, og kraften i magneten er stadig stor nok til at holde den lukket når den skal.

Feedback ønskes. ;-)

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Dec 28 '15
Chris
Chris Dec 28 '15

Tak for input Deacon.

Har renset magneten igen. Den åbner ok via skærmen og via kablet. Med keyfob er der ingen respons overhovedet. Det må være den, som er problemet.

Kristian70k
Kristian70k Dec 28 '15

kan hjælpe hvis du holder den op til bagruden.. 

3450rbt
3450rbt Dec 28 '15
@Chris. Jeg oplever lidt ændret funktionalitet efter sidste opdatering vedrørende keyfob'en og ladeport. Før kunne jeg holde bagenden af keyfob'en nede i et par sekunder for at åbne ladeporten selvom bilen var låst. Efter opdatering til 2.9.12 er jeg nød til først at låse bilen op ved at klikke to gange på taget af keyfob'en og herefter holde bagenden nede i et par sekunder for at åbne ladeporten. Men det virker hver gang.
Chris
Chris Dec 28 '15
Tak for input begge. Over bagruden med bilen låst op virker det
The_Stig
The_Stig Dec 28 '15
Citat fra DeaconWP

Tage: Hvad er det for noget du ikke kan få til at virke? Er det din garage port, som din Tesla ikke vil åbne?

Hvis det er, så kig under tips og tricks. I mine nyttige links til hverdagen, står der noget om homelink. Måske du kan bruge det til noget??

Chris: Den elektro magnet, der holder dækslet fast i lukket tilstand på din ladeport, kan bevare noget magnetisme, efter at du beder den åbne, og der så slukkes for strømmen til magneten.

Hvis der er lidt afstand mellem magneten, og dækslet, når det er lukket, vil den lille rest af magnetisme ikke have så stor en kraft på dækslet.

Så udover at fjerne fedtede rester, som kan klæbe dækslet fast i lukket position, kan det være en fordel at klæbe noget materiale på dækslet, udfor der, hvor magnetspolen sidder i bilen. Prøv med en gang "tyk tape" eller selvklæbende plastfolie af en art. Hvis du får lidt afstand, vil den bedre slippe, og kraften i magneten er stadig stor nok til at holde den lukket når den skal.

Feedback ønskes. ;-)

Citat fra DeaconWP

Feedback ønskes. ;-)

Den metode med et stykke tape på metalskiven på lågen virker 100% - Jeg har ikke problemer med FOB men det kunne være tålmodigheden der giver udslaget (eller manglen herpå?)  
Forummets indlæg er redigeret af The_Stig Dec 28 '15
The_Stig
The_Stig Dec 29 '15

Tapen virker - fjeder eller ej..... Ja! Klondike løsning, men der er der så mange andre steder i den bil.....

Forummets indlæg er redigeret af The_Stig Dec 29 '15
Knudsen
Knudsen Dec 29 '15

Korrekt - Bilen SKAL være låst op for at åbne ladeport.

Jeg har også set på flere fora at der er nogen der anbefaler at sætte 2 stykker tape på (med et lille mellemrum imellem sig), på den runde metal plade på selve lågen, således at de 2 stykker tape danner en lille luft-revne imellem sig - teorien går på at der med fugt mv. dannes et vakum / kapillær effekt så den selv "suger" sig fast til magneten. Med de 2 stykker tape med mellemrum skabes der et par lufthuller som skulle løse problemet - måske noget der kan prøves hvis ladeporten driller rigtig meget.

Jeg renser i øvrigt min magnet ofte med lidt papir med lidt vindues-rens - har ingen problemer overhovedet - endnu ;-)

Knudsen
Knudsen Dec 29 '15
Citat fra DeaconWP

Mon der er konstant strøm på elektromagneten - det ville da sådan set være spild af strøm, blot for at holde et dæksel lukket - mon ikke de blot har en elektromagnet med omvendt nord/syd-pol i forbindelse med magneten, og således kan "ophæve" magnetismen fra magneten kortvarigt med strøm....?

gunberg
gunberg Dec 29 '15
Den TMS jeg netop har fået opfører sig lidt anderledes end den jeg havde sidst, og det er som relæerne nogen gange ikke kobler på samme måde (lydbilledet jeg hører), og derfor i nogen situationer ikke kommer frem til at åbne ladeporten i den aktiveringssekvens ladeportsåbningen skal igennem. Jeg taler her om åbning af ladeporten for at få stikket sat i. Mine naboer der også har helt nye TMS'er oplever det samme.
Raymond
Raymond Dec 29 '15

gunberg: Husk modtageren til knappen på UMC kablet er øverst i venstre side af bagruden, ikke ved ladeporten.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Dec 29 '15
Sider: « 1 2