Loading...
dk

Michelin, Kuk Kuk | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Oct 23

https:///...37W8ASuEdWNHXTIhbR0A

Michelin's hovedproblem er at deres dæk laver hæl og tå, ikke at de slides.

PeterE
PeterE Oct 23

Er det faktisk rigtigt - eller er det biler med tvivlsom sporing som laver hæl og tå? Jeg har - bank under bordet (!) - ikke oplevet hæl og tå, og jeg har i 8 år kørt med Michelin. Overser jeg noget?

Ice2EV
Ice2EV Oct 23

Ved kun at vi fik den sidste 4 hjulsudmålt og sporet efter første sæt Michelin lavede hæl og tå. 

Næste sæt gjorde det samme.

Og så havde vi jo et sæt vinterdæk fra Michelin, som ligeledes lavede det.

Den nye, kom på Michelin vinterdæk, med 8000 km på uret, var der begyndende hæl og tå.

PeterE
PeterE Oct 23
Citat fra Ice2EV

Ved kun at vi fik den sidste 4 hjulsudmålt og sporet efter første sæt Michelin lavede hæl og tå. 

Næste sæt gjorde det samme.

Og så havde vi jo et sæt vinterdæk fra Michelin, som ligeledes lavede det.

Den nye, kom på Michelin vinterdæk, med 8000 km på uret, var der begyndende hæl og tå.

Det lyder jo helt vanvittigt, og det nemme 'undersøgelse' er vel at hvis alle dæk på bilen - uanset mærke - får hæl og tå, så er den gal med bilen eller kørestilen. Og hvis det kun er Michelin, så er det dækkene. Uanset hvad, så drop da Michelin hvis du har dårlige erfaringer med dem? 

Og så skriver du selv: 'Jeg kører normalt i chill, men lader af tungfods syndrom nogen gange.' - hvis du kører bilen som en racerbil, så er det vel ok at dækkene bliver slidte som på en racerbil? :)

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Oct 23
Ice2EV
Ice2EV Oct 23

@PeterE

Ja da, men det er bare ikke mig der kører i den i hverdagen, det er fruen.

webercarbmann
webercarbmann Oct 23

Det er ikke et problem jeg kender til, hverken fra TMS eller TM3.  Har mest kørt Hankook og senest Landsail. Har ca. kørt 100K km på et sæt sommer og vinter dæk. Jeg ville skrotte Michelin.