Loading...
dk

Chill vs standard | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Oct 23 '23

Halløjsa.

Jeg kører normalt i chill, men lader af tungfods syndrom nogen gange. 

Men for at den tunge fod "virker", kræver det 3 tryk på skærmen.

Kunne man ikke lægge funktionen i vandringen af pedalen. Således at jokker man pedalen i asfalten, så leverer vognen også fuld accelleration. Kører man kun i de øverste 75%'s pedal vandring, så kører den "pænt"

Jeg kan egentlig godt lide den der fanden i voldsske acc. Men passagererne synes ikke det er så sjovt, som ham der sidder bag rattet.

bleze
bleze Oct 23 '23

Køb S3XY buttons eller Knob og få nem adgang til at skifte

Nikola
Nikola Oct 23 '23

Det ligger da også i vandringen af gaspedalen og ikke mindst hastigheden man flytter pedalen med eller? ;-)

Så behold bilen i standard og sæt højre fod i "chill-mode".... 

Ice2EV
Ice2EV Oct 24 '23

@Nikola Lidt ja, men i standard er den bare meget følsom, får du givet få mm mere fod, så springer den i acc.

Hvorimod i Chill der foregår alt blødt komfortabelt og ja lidt kedeligt.

De gamle havde for 30 år siden en Corolla, ikke at det var en raket, men der var sådan et mærke i pedalvandringen, hvor hvis du holdt den over det hak, så var den mere økonomisk. Jokkede du den forbi så hældte den alt den benzin i den kunne magte. Det var dog ikke alverden det gjorde for oplevelsen i en 1,3 dødsyg Corolla. ;-)

PS nu har vi kørt 200k i Tesla og endnu ikke fået en bøde. Så den tunge fod ligger indenfor lovens rammer, i hvertfald når fotovognen har været til stede ;-) Man kan også bare være heldig.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Oct 24 '23
Nikola
Nikola Oct 24 '23

Har kun prøvet Chill i en kort periode. Troede også at den, trods Chill, ville give fuld gas ved kickdown. Det gør den så ikke. Efter at have prøvet det i en overhaling, hvor jeg ikke havde tænkt over at den stod i chill, var det tilbage i standard.
Overhalingen var egentlig ikke voldsomt presset, men det var en ubehagelig oplevelse, at der ikke var den forventede reaktion fra bilen....

KimT
KimT Oct 24 '23

Den begrænser HK i Chill mode : https://www.youtube.com/watch?v=rrCl2zEIkYc

JanKN
JanKN Oct 24 '23

Jeg er ret sikker på, at man kan bruge den venstre knap til at skifte mellem Chill og standard bare med et enkelt tryk, med den opdatering der kom for et par gange siden. 

Men samme her, holder også altid i standard, man kan jo bare lade være med at bruge den tunge fod. 

Ice2EV
Ice2EV Oct 25 '23

@JanKN Øh, hvordan venstre knap? på rattet? styrer den ikke kun lyd?

KimT
KimT Oct 25 '23
Citat fra Ice2EV

@JanKN Øh, hvordan venstre knap? på rattet? styrer den ikke kun lyd?

Nej - den blev konfigurerbar (som i S/X) for ca ½ år siden - tilfældig YT video: https://www.youtube.com/watch?v=XGRrnN2qxNw ;

PS her kan man se at en af de ting man kan vælge er "Acceleration mode"

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 25 '23