Loading...
dk

Kinesisk russerslæde | Tesla Forum

P85DK
P85DK Nov 1 '23

En kæmpe 7 personers slæde med ca. 400 km og 84 kWh for 450.000 på gaden, det lyder da som en fornuftig deal - design er en smagssag - men det kunne jeg da forestille mig mange mødre ville være glad for at køre ungerne frem og tilbage med. Rækkevidden er jo rigelig til den opgave.

https://hongqi.dk/kampagner/

Ice2EV
Ice2EV Nov 1 '23

Ja den er billig.

Egentlig ok fra siden og bagfra. MEN forfra er den sgu grim.

Ekstrabladet lavede en prøvetur i den med anders lund madsen, som jo har et fodboldhold til unger. Og det var ikke lutter roser den fik. Slet ikke for stemmebeskeder. Den svarede i vest når der blev spurgt i øst eller også, så fattede den NADA af hvad der blev sagt eller slet ikke kunne høre noget.

Uhh man kan tilkøbe en Frunk for 6000 kr, på størrelse med en Ryanair håndtaske. Det ser lidt sjovt ud med det bette rum under den store hjelm.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Nov 1 '23
jramskov
jramskov Nov 1 '23

Ja, topmodellen er lige blevet nedsat med 400.000kr. De få købere (vist 6 personer) der havde købt den inden prisnedsættelsen får refunderet prisforskellen.

P85DK
P85DK Nov 1 '23

@Ice2EV - hvad skal man bruge en frunk til, når man kan have en Model Y bagi ;-) Jeg så lige den EB anmeldelse af den, underligt fokus de har, men så igen, så er hun nok ikke motorjournalist, nok mere traditionel EB journalist, desuden har jeg aldrig brugt stemmekommandoer til noget.

Jeg ved ikke om den er grim forfra, men det er bestemt en anden stil. Pænere og mere diskret end en BMW XM.

@jramskov - Meget god stil at gøre, da det jo er rene penge ud af lommen for dem.

For 450 synes jeg det er et bedre tilbud end Model Y, den er jo større end en Model X

Ice2EV
Ice2EV Nov 2 '23

@P85DK I frunken skal man have ladekabler og punkteringspumpe etc. som der kun bruges meget begrænset på årlig basis.

Ikke som nogen mærker, der laver et lille smalt og lavt underrum i bagagerummet til disse ting. Når man så får brug for sagerne, så er det jo klart at det er den dag hvor du har pakket bagagerummet til randen og skal have det hele ud på en parkeringsplads i indre by for at få ladekablet til den der 11 kW lader.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Nov 2 '23
cth
cth Nov 10 '23
Citat fra P85DK

desuden har jeg aldrig brugt stemmekommandoer til noget.

Nej men det skal da virke hvis det er der.

Jeg bruger min meget.

P85DK
P85DK Nov 13 '23
Citat fra cth

Nej men det skal da virke hvis det er der.

Ja, det har det jo altid gjort hos Tesla ;-)