Loading...
dk

Opfording lygter. | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Nov 3

Halløj.

Vi er nu i den periode af året hvor lygtetændingstiden er udvidet.

Der er rigtig mange af vores biler hvor lygterne står, for at sige det mildt, af helvede til.

Så må jeg ikke opfordre til, hvis man får skiftet dæk på værksted, at man beder værkstedet lige sætte den der lygtetjekker på og justere dem ind, hvis de er helt Marty Feldtmann.

Det er ikke så galt når man kører med NEFO lygter. Men med LED, Laser og Zenon, så bliver de altså skarpe når de står højt og man kører i mørke timer.

Var selv afsted i aftes 282 km, hvis ikke 2 ud af 3 3/Y'er jeg mødte, så 1 ud af 2, hvad mindst en skæv lygte som lyste lige i synet på modkørende.

jramskov
jramskov Nov 3

Er det ikke bare at gøre det selv på skærmen i bilen? Det gør jeg jævnligt i vores TM3?

Ice2EV
Ice2EV Nov 3

Ikke hvis de er monteret skævt, og det er der mange der er.

Læg mærke til der ofte er en af lygterne der blænder dig og den anden gør ikke.

Så kan du autojustere alt det du vil, den kan ikke rette det, når den ikke ved at den instilling den tror der er rigtig, reelt er skæv.

jramskov
jramskov Nov 3

Modtaget - tak for info. Får værkstedet til at tjekke på onsdag når de smider vinterdæk på.

P85DK
P85DK Nov 5
Citat fra Ice2EV

Var selv afsted i aftes 282 km, hvis ikke 2 ud af 3 3/Y'er jeg mødte, så 1 ud af 2, hvad mindst en skæv lygte som lyste lige i synet på modkørende.

Jeg ville sige 4 ud 5

PeterE
PeterE Nov 6

Jeg ved ikke hvorfor, men det virker til at været vanvittigt mange 3/Y som skal have justeret lygterne - og næsten ingen S/X. Afsted til et kompetent værksted, det burde ikke koste noget særligt. Og - om ikke andet - så slipper man for et omsyn efter 4 år.

KimT
KimT Nov 6

Tror du ikke det er fordi S/X'erne - som meste blev solgt for 6-7 år siden, forlængst har fået justeret lygterne ;-)

I modsætning til de titusinder af 3/Y'er som er rullet ud på vejene mens der har været sommertid det sidste halve år.