Loading...
dk

GPS her til aften. | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Nov 15 '23

Ved ikke om der har været et udfald af satelitter eller Putin har haft scrambled signalet.

Men her til aften ca 17:50 kørte jeg ind til byen. På vejen bemærker jeg at bilen kører inde på marken på kortet, sådan 4-5 vognbaner inde. Den plejer at ligge snor lige på den strækning.

15-20 minutter efter kører jeg tilbage, og der ligger den snor lige på vejen i rette side af den.

MOS
MOS Nov 15 '23

GPS-udfald. I Norge kørte jeg gennem en ca. 10 km lang tunnel. I starten gik det fint, men efterhånden driftede bilen mere og mere ved siden af vejen på kortet. Det er fordi den har mistet GPS-signalet og kun kan gætte sig til sin position vha. accelerometre i bilen. Integrationsfejlen ophobes over tid, hvilket ses som en gradvist mere og mere unøjagtig placering på kortet. Kort efter jeg kom ud af tunnellen, hoppede bilen på plads igen på kortet.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Nov 15 '23
Bianco
Bianco Nov 16 '23
Quote from Ice2EV

På vejen bemærker jeg at bilen kører inde på marken på kortet, sådan 4-5 vognbaner inde. 

Det er meget typisk for en kold start af GPS - ca. 10 min før præcisionen er et par meter.

jpx
jpx Nov 16 '23

Det sker af og til for mig også. Værst var en gang hvor vi kørte af Molslinien på Odden og bilen troede vi stadig kørte rundt i Århus, det tog næsten 20 minutter inden den 'fandt' sin position igen. Nåede endda at prøve at resette med begge hjul på rattet, dog uden det hjalp. Det største problem var, at autopiloten ikke virkede da den troede det var max 50 km/h :( 

Ice2EV
Ice2EV Nov 16 '23

@jpx Ja den er også prøvet her.

Men altså hvis jeg blev smidt i et bagagerum og lukket ud 120 km væk, på et ødested, så gik der sgu nok også lidt tid før jeg fandt ud af hvor jeg var.  ;-)