Loading...
dk

Bagrude visker/vasker | Tesla Forum

KeldSor
KeldSor Feb 4 '24

Hvordan er det at køre uden bagrudevisker/vasker ?

Hvis der kunne købes en ADD-ON, ville I så vælge den ?

Mvh
Påtænkt Teslaejer

Ice2EV
Ice2EV Feb 4 '24

Det eneste man kan bruge en bagrude visker til er at fjerne sne. Det kan man også fjerne ved at starte defroster lidt før man skal ud at køre.

Vand blæser af pga formen på bagenden. Det er kun stationscar's hvor bagruden er monster måget altid.

KimB
KimB Feb 4 '24
Synes kun det er et problem når man starter og der ligger dråber, men de løber hurtigt af. Har behandlet side og bagrude med ceramic spray coating
MOS
MOS Feb 4 '24

Bagrudevisker/-vasker er kun nødvendigt på biler, hvor luftstrømningen ved bagruden er separeret. Det gælder typisk på biler som f.eks. stationcars og hatchbacks med et vandret tag og en forholdsvis stejl eller lodret bagrude. Strømningen vil separere, fordi den ikke bare lige ikke kan knække ned over bagruden. Der vil vandsprøjt, skidt og snask i stedet hvirvle rundt og sætte sig på bagruden.

Teslaer har en aerodynamisk form, så strømningen ved bagruden er vedhæftet og det får vandet til at løbe pænt af og der er kun meget minimale problemer med skidt på bagruden. Det er mest, hvis man har haft bilen parkeret under et træ, hvor der falder snask ned på bagruden. Jeg har aldrig savnet en bagrudevisker/-vasker. Den vedhæftede strømning forekommer typisk på biler med en meget flad vinkel på bagruden og hvor bagruden nærmest flugter i en meget blød bue i forlængelse af taget.

KeldSor
KeldSor Feb 4 '24

Arhhhh, jeg har en Prius, og der vil jeg slet ikke undvære en bagrude visker/vasker - den har vel samme  profik som Tesla 3, Tesla Y, Polestar 2, m. fl.

cth
cth Feb 4 '24

Jeg har ikke savnet visker bag på min S i nu 8 år eller min 22 år gamle sedan benzinbil.

Som MOS skriver er den god at have på stationcar og der har jeg også været glad for den.

Arpe
Arpe Feb 4 '24
Kører Model 3 har aldrig haft brug for bagrude visker.
KeldSor
KeldSor Feb 6 '24

OK - tak for svarene til jer alle !