Loading...
dk

Fisker er en knap så god bil | Tesla Forum

cth
cth Feb 20

Desværre... og vi vidste det nok godt.

Men nu er det da blevet udbredt

https://finans.dk/erhverv/ECE16859692/danskers-elbil-haanet-foran-millioner-den-vaerste-bil-jeg-nogensinde-har-anmeldt/

Forummets indlæg er redigeret af cth Feb 20
PeterE
PeterE Feb 20

Ok, vi er på en 100% Tesla-fan site - men overvej at være bare lidt mere nuanceret. Jeg kan nu meget gerne li' Fiskers design, og jeg håber da at han lykkes med sin forretning. Der var vist også rasende mange børnesygdomme på TMS i 2013?

Har du faktisk kørt en Fisker Ocean? 

Og med al tænkelig respekt for Margues Brownlee, han er jo en enormt succesfuld influencer og det betyder jo at han er verdens mest kvalificerede til at teste biler?

jramskov
jramskov Feb 20

Hvis man ser videoen, har han faktisk en del ros til bilen, men den har helt klart en del software udfordringer.

cth
cth Feb 20

Overskrift gjort "pæn".

Kan godt være jeg kører en Tesla.

Men vil nu ikke kaldes fan :-)

Jeg tror jeg skrev desværre i min tekst, hvilket skulle indikere at jeg synes det er ærgerligt, at Fisker endnu engang ikke har formået at levere.

Design er genialt, men så er der vist heller ikke andet genialt i den bil...igen desværre.

I 2013 var der i øvrigt kun tesla og den første med elbil ud over UP og den slags.

Så tesla kunne slippe afsted med mange børnesygdomme.

Hvis man ikke leverer i dag er der mange velkørende elbiler der tager over.

Overlever Fisker i sådan et marked? Hvis man tror det så skal man købe den sønderskudte aktie.

Den her video er jo bare en af flere negative test.

Men den her er set af rigtig mange mennesker.

Der er masser af dårlig karma omkring Fisker one.

Lidt test her....

https:///...d-en-dansker-darling

https://fdm.dk/motor/forpremiere/2023-10-fisker-ocean-designerbil-paa-dybt-vand

Forummets indlæg er redigeret af cth Feb 20
Ice2EV
Ice2EV Feb 20

Jeg synes også hovedparten af hans klager ligger i software updates.

Umiddelbart lyder det ikke til at være meget ringere end VW ID.3 og 4 fra de første par år. Som måske fortsat kæmper lidt, idet VW har udsat vigtig update til 27'-28' på de ældre og fokuseret på de nye. VW er alt andet lige en væsentlig større spiller.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Feb 20
HrMogensen
HrMogensen Feb 20

Jeg er ikke umiddelbart en mulig Fisker kunde, men hvis jeg var, så ville jeg være bekymret for om firmaet gik konkurs => Sandsynligvis nul fremtidige softwareopdateringer som efterhånden betyder ekstremt meget.

Det samme tænkte jeg om Tesla tilbage i 2018-2019 da jeg gik med Model 3 drømme - blev realiseret i 2020. Tesla lod dog dengang til at være en væsentlige sundere forretning en Fisker gør idag. 

PeterE
PeterE Feb 20
Citat fra HrMogensen

Jeg er ikke umiddelbart en mulig Fisker kunde, men hvis jeg var, så ville jeg være bekymret for om firmaet gik konkurs => Sandsynligvis nul fremtidige softwareopdateringer som efterhånden betyder ekstremt meget.

Det samme tænkte jeg om Tesla tilbage i 2018-2019 da jeg gik med Model 3 drømme - blev realiseret i 2020. Tesla lod dog dengang til at være en væsentlige sundere forretning en Fisker gør idag. 

Tesla ville være gået konkurs hvis satsningen med at skubbe S ud først ikke var lykkedes. Det gjorde det heldigvis.
cth
cth Feb 21

Igen var der kun Tesla dengang. de fik lang snor og det lykkedes.. heldigvis.

Ellers havde vi stadig kørt fossil.

Men som sagt er der nu andre alternativer...faktisk mange.

Jeg undrer mig hvis nogen tør købe en Fisker.

Dem der har betalt depositum, og har fortrudt, har svært ved at få penge retur.

Den er ramt af bremseproblemer...måske.

Fisker selv afviser at de er i økonomiske problemer.

Men det gjorde han også sidst indtil han gik konkurs.

Børs truer danskers elbilfirma med afnote­ring

Massive kursfald betyder, at Fisker Inc. er kommet i konflikt med reglerne på den amerikanske børs New York Stock Exchange

PeterE
PeterE Feb 21
Citat fra cth

Igen var der kun Tesla dengang. de fik lang snor og det lykkedes.. heldigvis.

Ellers havde vi stadig kørt fossil.

Men som sagt er der nu andre alternativer...faktisk mange.

Jeg undrer mig hvis nogen tør købe en Fisker.

Dem der har betalt depositum, og har fortrudt, har svært ved at få penge retur.

Den er ramt af bremseproblemer...måske.

Fisker selv afviser at de er i økonomiske problemer.

Men det gjorde han også sidst indtil han gik konkurs.

Børs truer danskers elbilfirma med afnote­ring

Massive kursfald betyder, at Fisker Inc. er kommet i konflikt med reglerne på den amerikanske børs New York Stock Exchange

Jeg ville heller ikke have mod på en Fisker lige pt,  men jeg håber stadigvæk at Henrik Fisker får succes med projektet :)
P85DK
P85DK Feb 21

Det kunne være interessant med en follow-up artikel på den artikel som Fisker fik lov til at ghostwrite for Ida Dreiager i Jyllands Posten tilbage i maj 2023.

https://jyllands-posten.dk/biler/ECE15750752/foerste-fisker-ocean-elbil-er-nu-leveret/

Der kunne man passende spørge investor og første modtager af bilen om hans mening som henholdsvis investor i selskabet og ejer af bilen.

jramskov
jramskov Feb 21

For at sige det pænt har det ikke været udelukkende positiv omtale Fisker har fået i JP Bilradio podcast :)

PeterE
PeterE Feb 21
Citat fra P85DK

Det kunne være interessant med en follow-up artikel på den artikel som Fisker fik lov til at ghostwrite for Ida Dreiager i Jyllands Posten tilbage i maj 2023.

https://jyllands-posten.dk/biler/ECE15750752/foerste-fisker-ocean-elbil-er-nu-leveret/

Der kunne man passende spørge investor og første modtager af bilen om hans mening som henholdsvis investor i selskabet og ejer af bilen.

True :)

Altid trist når investorer bliver til sponsorer, og der er vi vist på vej hen…
cth
cth Mar 1

nede med 35% i formarkedet USA

Så den kan nok fås for 0,5 dollar pr. aktie senere i dag...måske

Tvivl om fortsat drift i danskers elbilfirma – aktien styrtdykker
Fisker Inc. formåede ikke at overholde fristen for færdiggørelsen af regnskabet for fjerde kvartal. I et foreløbigt regnskab rejser selskabet bekymringer om “going concern”

Det jeg ikke bryder mig om ved Fisker, er at han for få dage siden sagde at de ikke manglede penge.

Nu er 4 kvartal så offentliggjort og så hedder det officielt:

Fisker, the electric vehicle company founded by auto designer Henrik Fisker, announced in its fourth quarter earnings Thursday that it might not have enough money to survive another year.

https://finans.dk/erhverv/ECE16908239/fdm-fraraader-danskerne-at-koebe-fiskers-biler-leasing-er-vejen-frem/

Forummets indlæg er redigeret af cth Mar 7
cth
cth Apr 25

Fisker aktien oppe 42% efter rygter om bud fra andre firmaer

Man skulle nok have købt et frimærke alligevel

"forhandler med fire bilproducenter om en mulig overtagelse"

cth
cth Jun 18

Så er det vist desværre slut...

U.S. electric vehicle maker Fisker filed for bankruptcy protection as deal talks with a big automaker collapsed

var det den første?

Mon ikke der kommer nogle kinesiske mærker efter denne.

Mange af dem kører på kanten økonomisk. Men måske får de bare en indsprøjtning fra diktaturet.

PeterE
PeterE Jun 18
Hvis den kinesiske stat står bag, så løber man vist kun tør for penge når det er meningen :)