Loading...
dk

Anderledes opgivelser på 3 og Y | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Feb 23 '24

Hvis man cykler lidt rundt på Tesla's liste med hurtig leveringer.

Så opdager man at model y RWD opgives til forskellig range afhængig af om den har 19 eller 20 tommer fælge.

Men der er ingen forskel på Long range om deter 19 eller 20 tommer.

På model 3 er der ikke forskel på 18 eller 19 tommer hverken på RWD eller Long range.

Ser iøvrigt at Model Y sættes op i pris..... Men det var vel egentlig ventet, den kunne jo ikke blive ved med at være billigere end model 3. så istedet for at sætte model 3 ned, så stiger modle Y.

MOS
MOS Feb 23 '24

De rækkevidder skal nok tages med et gran salt. Jeg tænker, at man må forvente tilsvarende forskelle i rækkevidde ved forskellige hjul, uanset om de sidder på den ene eller anden variant af bilen. Forklaringen på dette roderi kan vel sagtens tænkes at være, at de ikke har testet alle forskellige kombinationsmuligheder og at der derfor ikke eksisterer officielle rækkeviddetal på alle kombinationsmulighederne. Tesla har så valgt i disse tilfælde at opgive rækkevidden som værende ens, uanset forskellige hjul. Det er mit gæt.

Ice2EV
Ice2EV Feb 23 '24

Det har du da sikkert ret i.

Men hvis du går ind og bestiller en ny model 3 LR, og vælger den med 18 tommer, så står den opgivet til 626 men i teksten under hjulvalg anslået til 676.

Så er det bare inkonsekvent at opgive model Y RWD anderledes end alle andre i salgsannoncen for hurtige leveringer.

cth
cth Feb 23 '24

ja og Hyundai satte deres priser ned i dag mens Tesla sætter dem op...hmmm..

Brugtbilstest af Y:

https:///...d-som-brugtkoeb/4148

Forummets indlæg er redigeret af cth Feb 23 '24
MOS
MOS Feb 23 '24
Citat fra Ice2EV

Det har du da sikkert ret i.

Men hvis du går ind og bestiller en ny model 3 LR, og vælger den med 18 tommer, så står den opgivet til 626 men i teksten under hjulvalg anslået til 676.

Så er det bare inkonsekvent at opgive model Y RWD anderledes end alle andre i salgsannoncen for hurtige leveringer.

Kan det være, der også er noget rod med forskellige udgaver, afhængigt af produktionsdato eller -sted? Det kan være, de har lidt forskelle i batteri eller andet hardware, aerodynamik osv.

Nu var jeg så lige selv inde på hjemmesiden og tjekke (den danske version). Her er model 3 på den indledende side opgivet til 629 km (Firehjulstræk, Dual Motor). Scroller man ned til specifikationer, så står der 519 km (Baghjulstræk, Standard Range) eller 629 km (Long Range AWD, Long Range). Trykker man "Bestil nu", så står den opgivet til 513 km (Baghjulstræk, Model 3), men Est. rækkevidde 554 km med 18" Photon-fælge og Certificeret rækkevidde 513 km med 19" Nova-fælge. Eller 629 km (Dual Motor firehjulstræk, Model 3 Long Range), men Est. rækkevidde 678 km med 18" Photon-fælge og Certificeret rækkevidde 629 km med 19" Nova-fælge. Det er virkelig noget rod!

Der er naturligvis forskel på Baghjulstræk, Standard Range, Dual Motor, firehjulstræk, Long Range, AWD, eller hvad de nu kalder dem, primært pga. batteristørrelse. Men hvorfor kan de ikke bare blive enige med sig selv om, hvad de skal hedde? Derudover er der lidt forskel på 18" og 19" hjul. Det ser ud til, at de har testet og certificeret varianterne med 19" hjul, som har fået den officielle rækkevidde, mens rækkevidden for 18" bare er et estimat.

Jeg ved ikke, hvor du har de 626 km eller de 676 km fra?

Men uanset, så er det stadig noget værre rod, for hvorfor er Baghjulstræk, Standard Range på den indledende side opgivet til 519 km, når Baghjulstræk, Model 3 under Bestil nu-siden er opgivet til 554 km og 513 km for hhv. 18" og 19" hjul? Men det er måske ikke samme bil?!?

Ice2EV
Ice2EV Feb 23 '24

Det var min tal blindhed der slog igennem. 626(629)/676(679). Eller også var det bare min hukommelse da jeg skulle kigge 7 forskellige sider og skrive her.

MOS
MOS Feb 23 '24
Citat fra Ice2EV

Det var min tal blindhed der slog igennem.

Haha, det er nok også det samme med Tesla ;)