Nu har jeg kørt i min TMS i lidt over 3 år.
Startede med at køre på de Michelin pilot 4 dæk der var monteret på bilen.
De fik dog ret hurtigt hæl og tå og efter 40.000 km var de slidt helt ned foran og næsten det samme bagpå.
De støjede mere og mere til sidst.
Fik lavet en 4 hjulsudmåling på et tidspkt. som viste sig at kræve justering af flere parametre.
Så kan have været "skæv bil" der har gjort det...vides ikke.
Så fik jeg helårs cross climate 2, som også undervejs har fået lidt hæl/tå.
Nu her de rundet lidt over 60.000km og der er kommet noget rysten over 100 km/t.
Kører forbi euromaster for check af defekt dæk eller afbalancering.
De tager ikke engang bil ind, da han starks kan se at alle 4 dæk er helt "smadret".
det kan han se på dæksiderne og han siger det er derfor den ryster.
selve dækmønster er fint med 3 mm eller mere.
Det er helt normalt siger de og de ser masser af teslaer hvor dæk kun holder 30.000km. på grund af vægten og kræfterne.
Jeg ville alligevel skifte dæk nu.
Overvejer de nye Continetal all season contact 2, som de påstår er EV egnet, holder længere og er mere lydløse.
Synes ikke jeg kan finde dem i 245x45x19 som vel passer bedst på en TMS.
mangler også lidt erfaring fra andre, som evt. har prøvet dem.
Hvad skifter i andre til næste gang?