Loading...
dk

I Tesla APP "oplad din anden elbil" | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Mar 12 '24

Hvordan virker det?

Overvejer at anskaffe eks en BMWi3 eller Zoe som afløser for den der Volvo der døede.

Og skulle lige høre hvordan det reelt virker med et andet mærke på APP og SuC.

Skal man have abonnement eller er det bare pay as you go via din i i forvejen Tesla konto? og til hvilken takst?

bskaarup
bskaarup Mar 12 '24

Det står i app'en.

Hvis du opretter abonnement til 99/måned koster det det samme som for din Tesla. Gør du ikke koster det ekstra.

Her et billede fra Ikast SC:

Når du så skal lade din anden elbil, går du ind i app'en og vælger den stander du holder ved (f.eks. 2B) og sætter stikket i og lader som normalt.

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Mar 12 '24
jpx
jpx Mar 12 '24

Men, hvis man allerede har en tesla, så skulle man vel få medlemspris? Der står "Tesla-ejere kan bruge deres eksisterende konto til at oplade andre elbiler end Tesla." på https://www.tesla.com/da_dk/support/non-tesla-supercharging

Der står også "Hvis du ejer en Tesla behøver du ikke et Supercharging-medlemskab."

Forummets indlæg er redigeret af jpx Mar 12 '24
cth
cth Mar 12 '24
Citat fra jpx

Men, hvis man allerede har en tesla, så skulle man vel få medlemspris? Der står "Tesla-ejere kan bruge deres eksisterende konto til at oplade andre elbiler end Tesla." på https://www.tesla.com/da_dk/support/non-tesla-supercharging

Der står også "Hvis du ejer en Tesla behøver du ikke et Supercharging-medlemskab."

det er korrekt. tesla ejere betaler medlemspris uden at være medlem. 

Ice2EV
Ice2EV Mar 12 '24
Cool. Så skal vi ud og kigge. Enten i3 eller måske hvis man skal tænke på tøserne måske skal overtage den, en Fiat 50E 3+1.
bskaarup
bskaarup Mar 12 '24

Mystisk. Hvis jeg vælger Ikast SC i app'en og vælger "Oplad her" står prisen til kr. 3,15 og ikke 2,35 som jeg skal give for min Tesla.

Ice2EV
Ice2EV Mar 12 '24

Nå whatever, forventer ikke det bliver meget mere end 200-250 kWh om året udenbys alligevel. Så om det er 3,15 eller 2,65 det vælter ikke budgettet.

Den skal jo afløse en gammel reel 10kml slæde med en grønafgift omkring de 5k.

Eneste ulempe er manglende træk. Ville godt bare have haft muligheden for 3-500 kg.

Ice2EV
Ice2EV Mar 17 '24

Nå sorry miljø. 

Fruen syntes slet ikke om i3, og den vi var ude at prøve var også noget levende med 115 på motorvejen. 

Så det endte med endnu en gammel traver som nr. 2 bil. Fandt en 22 år gammel A4 1,8T med mange km, men læderkabinen ser frisk ud og den kører ok. Nu ser vo hvordan det går, til 15K så kan det ikke gå helt galt og den skal jo ikke køre meget over 700 km om måneden.

Ser iøvrigt ud som om den lige har forladt fabrikken i motoren.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Mar 17 '24
P85DK
P85DK Mar 17 '24

Den 1,8T er sgu' også en god motor

Ice2EV
Ice2EV Mar 19 '24

Det er så efter jeg har kørt på grusvej i en lille uge.