Loading...
dk

Maserati ELbil 0-100 under 3 sek. | Tesla Forum

cth
cth Mar 14 '24

https://borsen.dk/nyheder/pleasure/maserati-er-et-brag-af-en-nyhed?b_source=borsen&b_medium=row_0&b_campaign=list_7

Beklager artikel er låst. send besked...

Men Tesla er ikke nævnt en gang i artiklen til trods for at den er hurtigere end alle de nævnte biler i artikel.

der står bl.a.

Konkurrenter er der to af: Porsche Taycan og Audi e-tron GT, men de er store firedørs sedaner og ikke traditionelle coupéer.

cth
cth Mar 16 '24
Citat fra jramskov

Der er en ny Porsche Taycan der er ret hurtig: https://insideevs.com/news/712409/porsche-taycan-turbo-gt-nurburgring-record-run-video/

Vist til 2.7 mill. og op til flere boost knappe aktiveringer for at nå max.

Sikkert bedre bil end en model S plaid, men ikke hurtigere og over dobbel så dyr. 

jramskov
jramskov Mar 17 '24

@cth: Ikke hurtigere? 0-100 tider, måske ikke men så vidt jeg ved har Porsche sat tider på bla. Nurburgring der er en hel del hurtigere end Model S Plaid.

Ice2EV
Ice2EV Mar 17 '24

Nu er det alligevel sjældent man kører dørtræk over 7 minutter.

Det er oftest kun 2-15 sekunder, afhængig af om det er med en model S eller en Dacia.

MOS
MOS Mar 17 '24
Citat fra Ice2EV

Nu er det alligevel sjældent man kører dørtræk over 7 minutter.

Det er oftest kun 2-15 sekunder, afhængig af om det er med en model S eller en Dacia.

Hvis det er en Dacia, så tager det lige godt 19 sekunder. 

P85DK
P85DK Mar 17 '24

Når man prøver at lege med de dyre drenge

https://www.instagram.com/reel/C2ZzRmftN3a/?igsh=NTZlazN2YmdidHdv

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Mar 17 '24
Ice2EV
Ice2EV Mar 18 '24

Eller når bare supercar piloter ikke er super piloter selv!

https://www.facebook.com/watch/?v=732270792038699

cth
cth Mar 19 '24
Citat fra jramskov

@cth: Ikke hurtigere? 0-100 tider, måske ikke men så vidt jeg ved har Porsche sat tider på bla. Nurburgring der er en hel del hurtigere end Model S Plaid.

jeg tænkte også mest på acceleration, da det andet ikke er muligt i trafikken :-)

samt pris for at opnå den acceleration.

jramskov
jramskov Mar 19 '24

Det kan godt blive skræmmende når disse biler engang bliver så billige at de ejerne bliver 18 årige bilister uden erfaring.

P85DK
P85DK Mar 19 '24

@jramskov - bilerne behøver ikke blive gamle for at uerfarne 18 årige kører i dem. De skal bare have lov af forældrene ;-) Begge mine har kørt mange tusinde kilometer i vores P85DL som er omkring 3s - eneste krav jeg havde var at jeg var med på første tur og på den tur skulle de accelere fra 0-?? i ludicrous mode og fuld mellema cceleration 30-80 og 60-100, så de var fortrolige med hvor hurtigt tingene sker.

cth
cth Mar 20 '24

Min 18 årige kører da også model S.

Men på grund af str. kører han hellere i den gamle ICE når der skal parkeres rundt omkring :-)

Jeg har hørt om en der fik en ny Maserati i 18 års fødselsdagsgave.

Nej det er faktisk sandt og det er her i DK.

jramskov
jramskov Mar 20 '24

Min pointe, som åbenbart blev 100% misforstået :) er at det er trods alt begrænset hvor mange der har råd til at spendere +1 mill på en bil, men mindre kan også gøre det, en TM3 performance har jo også voldsomt meget power.

P85DK
P85DK Mar 20 '24

Min pointe var at du behøver ikke at skulle spendere +1 mill for at sidde i sådan en bil, du skal bare have adgang til den :-)

cth
cth Mar 20 '24
Citat fra jramskov

Min pointe, som åbenbart blev 100% misforstået :) er at det er trods alt begrænset hvor mange der har råd til at spendere +1 mill på en bil, men mindre kan også gøre det, en TM3 performance har jo også voldsomt meget power.

nej det tror jeg ikke... du skrev at når disse hurtige biler bliver så billige at unge kan købe dem til måske 100.000 kr, så svarede flere bare at de unge allerede kører i deres forældres.

Men sådan er det med tekst.

Du har måske ment at det vil vrimle med hurtige biler ejet af 18 årige, hvor det nu mest er unge der kører i forældrenes hurtige biler o.s.v.