Loading...
dk

App - Manglende planlægning? | Tesla Forum

jpx
jpx Apr 5 '24

Hej,

Er der andre, der har bemærket at den ellers rigtig brugbare rute planlængningsfunktion er forsvunder fra App'en? Jeg fik den opdateret i går, til 4.31.5.... (iOS 17.4.1)

PL
PL Apr 5 '24

Jeg har den stadig i 4.31.5. 

KimT
KimT Apr 5 '24

Jeg har den også stadig

jpx
jpx Apr 12 '24

Det er sært, men jeg har ikke fundet andre tesla ejere end mig, der har problemet. Min kones telefon virker også fint - samme bil. Måske er det fordi telefonen er ved at nærme sig de 5 år... Nå, men det ser sådan ud:

jramskov
jramskov Apr 12 '24

Har du prøvet helt at fjerne app'en og så installere den igen?

jpx
jpx Apr 12 '24

Ja, jeg har prøvet alt fra telefon-genstart, logud+genstart, slet app + genstart, men det giver nøjagtig samme resultat. Jeg håber de kommer tilbage i næste opdatering, da det faktisk er mange ting man ikke kan - f.eks. se priser på superchargeres eller planlægge en tur... 

Det er en iPhone XR, hvis nogle er nysgerrige. 

KimT
KimT Apr 12 '24

Har set flere skrive om det på Reddit - bl.a her : https://www.reddit.com/...te_controls_missing/

Ice2EV
Ice2EV Apr 12 '24

Nu spørge jeg lige.... planlægge en tur??

Hvordan fungere det?

Jeg har planlægning, men kun til opladning afgang/opladning. Ikke noget med tur..

MOS
MOS Apr 12 '24
Citat fra jpx

Det er en iPhone XR, hvis nogle er nysgerrige. 

Der har vi nok forklaringen. Magen til upålidelig skrammeltelefon. Smækfyldt med fejl. ;->

Prøv med en Nokia rinGo. Det var min første telefon. Den fejlede aldrig og kunne holde strøm i op til 9 dage. Den kostede kun 1 kr. og blev endda sat ned til 50 øre nogle uger efter jeg fik min. Er dog ikke sikker på, om den har RAM nok til at kunne køre Tesla appen(!). Men den kunne både ringe op og modtage opkald samt gemme 10 telefonnumre... Man kunne også tabe den ned ad en 5 m betontrappe, uden at der skete noget ved det (bortset fra måske en lille ridse i betonen). :-p

jramskov
jramskov Apr 12 '24
Citat fra Ice2EV

Nu spørge jeg lige.... planlægge en tur??

Hvordan fungere det?

Jeg har planlægning, men kun til opladning afgang/opladning. Ikke noget med tur..

Min telefon er sat til engelsk, så derfor får du det på engelsk: Vælg "Location" - indtast en destination i feltet "Navigate" og du får en oversigt over turen med mulighed for at editere den, inklusiv at tilføje stop. Jeg tror dog den har drukket lidt for mange fredagsbajere da jeg lige prøvede at lave en tilfældig tur: Aarhus - Ringkøbing - Rømø. For at nå fra Ringkøbing til Rømø ville den have mig forbi Randers Syd SuC :D

Ice2EV
Ice2EV Apr 12 '24

I telefonen? 

Den funktion har jeg aldrig set.

Eller rettere ikke inde under "planlægning", men under "placering", kan jeg lave en rute, ser jeg nu. Men har aldrig brugt funktionen.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 12 '24
MOS
MOS Apr 13 '24

@jpx

Jeg er blevet bedt om at videregive et tip fra Jan i Skt. Klemens (som ikke er skrivende her på forum). Han havde samme problem som dig, dog med Android. Han kørte over til Tesla, som knyttede hans telefon som nøgle via Bluetooth til bilen og så kom alle funktioner tilbage. Det kan du selv gøre hjemme. Selvom man derefter slukker Bluetooth, er funktionerne i appen stadig intakte. God weekend.

jpx
jpx Apr 15 '24

@MOS,

Tak for tippet. Bilen er lige væk et par dage, men forsøger når den er hjemme igen :)