Loading...
dk

service i kastrup | Tesla Forum

Niels
Niels Dec 5 '13

jeg havde min model S forbi kastrup her i går. En lille kosmetisk detalje ved føredørens håndtag som jeg gerne ville have fikset. Det skulle justeres 2 mm.

Den blev afleveret om morgenen og jeg fik en hvid model s p85 som lånebil.

 

i løbet dagen blev jeg ringet op om at den nu var færdig, og de bare lige skulle bruge et par timer mere inden den

kunne afhentes.

 

De ekstra timer har de så brugt på af vaske og polere den, støvsuget indvendig og udført et service check.

se det er da service ud over hvad der forventes, og giver bestemt lyst til at forud bestille/betale de næste 4 års service.

Kiefer
Kiefer Dec 6 '13

Hej.

 

Med 32 leverede biler i november, burde de også have tid til at pusle om de biler de får ind ;-)

 

Men klart fin service, håber de tager det princip med til Århus når de åbner herovre.

 

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Apr 24 '14

Var lige forbi Tesla idag til en aftale om at få 3 af mine håndtag flyttet et par mm så de flugtede helt med dørsiden. Der fik jeg lige en meddelelse om, at mit instrumentbord skulle skiftes da der muligvis var en fejl i lodningen i en batch/serie som min bil tilhørte. Så det blev lige fixet samtidigt. SÅDAN er service! 

Kiefer
Kiefer Apr 24 '14

Det med instrumentbordet lærte jeg lidt på den hårde måde da det holdt op med at fungere fra dag til dag.

 

/Martin

Larsen
Larsen Apr 29 '14
Hvem kontakter I når I har problemer med bilen? Jeg fil et visitkort på en Nicolai Hamburger vedr. værkstedet da jeg fik bilen, men han svarer da ikke på mails, og heller ikke på telefon.
Raymond
Raymond Apr 29 '14

Serviceafdelingen i dag er: Mikkel Klokholm <mklokholm@teslamotors.com>

Larsen
Larsen Apr 29 '14
Okay, tak, jeg bliver vist nødt til at skal have set på styretøjet. Det er begyndt at knage når der drejes, og sige "klonk" når der køres over en ujævnhed. Begge dele dog kun lige kortvarigt efter bilen har stået stille
Larsen
Larsen May 1 '14
Jeg synes Tesla DK begynder at sløve lidt af på den. De har endnu ikke taget sig sammen til at få det service værksted i Aarhus igang, og det lyder til at have lange udsigter. Super chargerne er heller ikke lavet endnu, og for os i Jylland hænger det sgu ikke sammen at skulle køre over 400 km hver vej med 90 km i timen, bare for at komme til Kastrup og få bilen repareret. Havde laderen på fyn været igang, så kunne vi i det mindste sætte farten op til fornuftig motorvejsfart. Det er heller ikke acceptabelt at man for at have en Tesla i Jylland, skal have fri i flere dage for at få repareret sin bil. Når man sender en mail til service, så går der også adskillige dage inden der kommer svar. Jeg er efterhånden ved at være lidt træt af Tesla, og overvejer faktisk lidt at sælge bilen igen.
kajakaj
kajakaj May 1 '14

Enig : Jeg har lige talt op, og der ser ud til at være 20 Tesla S i Jylland og 5 på Fyn. Der kan sagtens være flere, som ikke er aktive på dette forum, og som jeg derfor ikke har kendskab til. Skal vi lægge samlet pres på Tesla DK, så vi snart får det lovede servicecenter. Det blev i sept. lovet klar til 1.1.14 og senere senest 1.4.14, men det holder jo heller ikke.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj May 1 '14
Larsen
Larsen May 1 '14
Hvis ikke de selv vil lave et service center, så må de lave en aftale med et eksisterende værksted, og uddanne en mand eller to der. Så må de af det pågældende værksted købe de timer de pågældende medarbejdere bruger på Tesla bilerne. Tror for øvrigt der er væsentligt flere Tesla i Jylland end Kaj taler om. Alene her i Støvring er der to. Jeg er ved at være en noget utilfreds kunde, og de skal nok passe på det ikke breder sig. Jeg har nu så mange ting der skal laves, at jeg ikke tror de kan nå det på en dag. Ikke mindst når jeg skal bruge mindst 4 1/2 time herfra til Kastrup. Kører jeg hjemmefra kl. 6 om morgenen, kan jeg være der kl. 10.30 og så kan de ikke nå at lave tingene på den resterende del af dagen. Derved skal jeg også til at overnatte og reel bruge to arbejdsdage på at få repareret bilen. Det hænger sgu ikke sammen.
Forummets indlæg er redigeret af Larsen May 1 '14
PBP
PBP May 1 '14
@ Larsen,
Sad i dag og overvejede eksakt det samme. Jeg er også bekymret. Har fortsat en del problemer der skal løses. Lang kørsel til kbh, fortsat begrænsede lademuligheder, og så koster det mig en hel dag. Er der en i kbh området der mangler en p85+ så er jeg snart seriøs sælger heraf.
kajakaj
kajakaj May 1 '14

Jeg var lige gennem mine gamle lister, og kan se at der er mindst 30 i Jylland og i hvert fald 6 på Fyn - sikkert flere, Jeg kommer ellers aldrig på Sjælland, så frygter seriøst for problemer med bilen, når der ikke er et serviceværksted nærmere ved. Det var en klar forudsætning, for at bestille bilen på daværende tidspunkt, at det passede med åbningen i Århus.

Kiefer
Kiefer May 1 '14

Ja der skal åbenbart færre biler til i Tyskland for at det giver et værksted, undrer mig lidt over deres prioriteringer både hvad angår værksteder og servicecentre.

 

/Martin

TBElvogn
TBElvogn May 1 '14
Hej. Jeg har lige bestilt en s85. Men kan nå at afmelde 10 dage endnu. Skulle jeg prøve at få et svar fra Tesla på dato i Aarhus på opstart af service center??? Sælger siger det snart er klar??
Mvh TB
Kiefer
Kiefer May 1 '14

De har lovet Q2 2014 men sidst jeg snakkede med dem havde de endnu ikke fundet egnede lokaler. Jeg vil dog tro at hvis du bestiller nu så er de åbnet om 5-6 måneder og det samme gør sig gældende med diverse superchargere :-)

 

/Martin

kajakaj
kajakaj May 1 '14

Da vi prøvekørte 2.gang i oktober, sagde sælgeren at de var ved at ansætte folk i århus - ikke dårligt hvis de har fået løn siden da. Så kunne de da i det mindste sende dem rundt som Rangere, så vi kan få rettet småfejlene, der har været der lige siden levering.

Kiefer
Kiefer May 1 '14

Da vi hentede i slut marts var beskeden at de ikke rigtig kunne finde kvalificerede medarbejdere i Århus, men heller ikke havde fundet et egnet sted.  Ifølge Teslas egen side er der stadig 15 ledige stillinger i Ålborg og Århus til sammen, så noget kunne tyde på at de stadig rekruterer...

 

/Martin

Larsen
Larsen May 1 '14
Ud fra hvad jeg hører, så er vi mindst henne i efteråret før der er service i Aarhus. Er problemet, at der ikke er biler nok i Jylland til at berettige et eget service center, så må de da starte op som jeg har skitseret længere oppe i tråden. Der skal jo også være økonomi i tingene.<br /><br />
Til TB, tag som ny kunde at læg så meget pres på dem du kan. Du må gerne gøre dem opmærksomme på, at vi er nogle jyder som er ved at være utilfredse med dem. Utilfredse kunder er det eneste de har respekt for, da det kan koste omsætning.
Forummets indlæg er redigeret af Larsen May 2 '14
Kiefer
Kiefer May 1 '14

Ja, jeg tænkte nok at vi kommer hen i Q3 2014 før der sker noget, ellers ville alle jobopslagene vel også have været væk...

 

De har næsten også en ordning som du har skitseret, jeg fik skiftet instrumentenhed i Ålborg for et par uger siden. Men det var vist også mest fordi bilen ikke kunne køre uden den virkede.

 

/Martin

Niels
Niels May 23 '14

Har nu haft mit besøg #2 i kastrup - fik eftermonteret titanium skjoldet - ved samme lejlighed kiggede de kære Tesla folk på en lille ridse på bagklappen som min søn har lavet - den havde de fikset ub. med en lakstift da jeg hentede bilen (efter aftale).

Ladekablet som ligger i bilen havde fået udskiftet den tidlige udgave af 240 volt stikket - nu har jeg en dongle med dansk jord stik.

Låne bil fik jeg naturligvis også - en fin hvid roadster sport, som dog er lidt skuffende når man har en dejlig model P85, troede ærligt talt at den ville være som dynamit. sjov det var roadstern dog på sin egen simple måde.. Det var en sand fryd at komme tilbage til luksus dyret som springer lige så hurtigt frem og hvor teknikken er lysår længere fremme.

Min S var godt nok ren da den blev afleveret, men jeg bilder mig ind at den også denne gang var blevet polleret - syntes den var pænere og mere skinene.

Jeg har valgt en 8 års forud betalt service plan, og det er jeg glad for - man skal kun ærge sig over regningen 1 gang, resten af tiden er det en fryd at besøge service centeret.

 

Sider: 1 2 3 »