Loading...
dk

12 volts batteriet igen | Tesla Forum

PeterE
PeterE Apr 29
Altså, jeg har ikke noget problem med at skulle skifte igen - der er vist gået 3-4 år. Jeg skal ikke selv rode med det, men at timeprisen hos Tesla nu er 1530,-/time overrasker mig lidt. De skal så kun bruge 0,3 time på operationen. At jeg så skal til Malmø for at få tid inden en måned er lidt træls, så spørgsmålet er om ethvert værksted kan skifte det helt almindelige batteri?
Ice2EV
Ice2EV Apr 29

Er det ikke 1530 svenske lire? Når nu det er i Malmø?

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 29
MOS
MOS Apr 29

Det er kun sydpå, man bruger lire. Østpå bruger man rubler ;-)

Jeg tænker i øvrigt godt, at en alm. mekaniker kan skifte 12 V batteriet. Timelønnen er nok noget lavere, men så skal de måske bruge ½ time ekstra på at hitte ud af, hvordan man skiller bilen ad for at komme til batteriet, så prisen ender nok med at blive det samme. Jeg har altid fået Tesla til at skifte batteri. Det er nemt og hurtigt og mobile service kan komme og gøre det hjemme eller på ens arbejdsplads.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Apr 29
PeterE
PeterE Apr 29
Det er faktisk 2000 sek eller 1530 dkk hvis man kan få en dansk tid. 
Gronhund
Gronhund Apr 30
Citat fra MOS
Jeg tænker i øvrigt godt, at en alm. mekaniker kan skifte 12 V batteriet.

Jeg tror jeg er på mit 4 12V batteri. Ved nummer 3 var der kommet en ny type. Det døde dog efter lidt over 2 år, da de havde glemt at ændre på ladecyklus (så det 4 batteri blev også skiftet på garantien).

Det er bare for at sige, at hvis batteriet kræver en anden ladecyklus, så tror jeg ikke det er optimalt at sætte en almindelig mekaniker til at skifte det. Men hvis det er et identisk batteri, så burde det selvfølgelig ikke være noget problem.

KimT
KimT Apr 30

Synes jeg så et billede af noget fra Service menuen hvor man vist kunne ændre det selv. Men er ikke sikker, og har ikke lige en S'er mere

PeterE
PeterE Apr 30
Jeg tager til Malmø torsdag, og så må jeg på mit bedste skånske spørge ind til batteritypen og indstillingerne. 

Tak for svar :)

Peter
P85DK
P85DK Apr 30

Til 1.500 kr så kan det vist ikke betale sig at gøre selv. Du får højst sandsynligt et Lithium batteri og de koster ca. 1.300 og op hvis du køber dem løst, så de 1.500 er bestemt fair

PeterE
PeterE Apr 30
1875,- og nu kommer der en ranger/mobile service i stedet :)