Loading...
dk

Fremtiden for SuC - Tesla fyrer stort i SuC teamet | Tesla Forum

PeterE
PeterE Apr 30 '24
Så kommer frasalget af SuC forretningen snart :)
P85DK
P85DK May 1 '24

Men hvad så med den der skulle komme i Hørsholm ???

Bianco
Bianco May 1 '24

Så vidt jeg forstår så er der kun én kilde til den historie, og det er en anonym kilde hos Electrek.co 

Hvis det var sandt, så var der nok en del medarb. som ville bekræfte det, evt. indirekte via fx Linkedin.

EDIT: Det ser ud til at det er de to chefer der er fyret, og at den generelle fyring af ca. 10% også gælder for de 500 i supercharger afd. Så endnu en fjer der blev til 5 høns (eller to chefer der blev til 500 medarb.)

https://twitter.com/elonmusk/status/1785406795814510785

Forummets indlæg er redigeret af Bianco May 1 '24
jramskov
jramskov May 1 '24

Siden hvornår har oppetid været problemet for SuC'ere?

Men det må så betyde færre V4 SuC'ere...eller har de planer om at opgradere eksisterende SuC'ere til V4?

PeterE
PeterE May 1 '24
Citat fra P85DK

Men hvad så med den der skulle komme i Hørsholm ???

De er i fuld gang ved Storkereden i stedet (!) Aj, det er nok noget andet men der sker noget.  

Jeg vil gætte på at en ny ejer af hele SuC infrastrukturen forsætter udbygningen. Og gad vide om det ikke bliver en kinesisk investor :)
cth
cth May 1 '24

Låst artikel

https://borsen.dk/nyheder/investor/elon-musk-fyrer-to-direktorer-og-deres-ansatte?b_source=borsen&b_medium=row_0&b_campaign=news_4

Tesla-topchef Elon Musk fyrer to direktører og alle deres ansatte.

Det skriver Elon Musk i en intern mail, som flere medier har set, heriblandt Financial Times og The Information, der først bragte historien.

Den ene afskedigede chef er Rebecca Tinucci, der var øverste chef i Teslas Supercharger-afdeling. Hele hendes afdeling på omkring 500 medarbejdere mister jobbet.

Forummets indlæg er redigeret af cth May 1 '24
Trannel
Trannel May 1 '24
I mine øjne giver det mening at tilpasse arbejdsstyrken til SUC netværket men hvorfor skulle man sælge netværket, det ville da være at save den gren over man selv sidder på.
Husk på at dette netværk for mange inklusiv mig selv er et af de væsentligste argumenter for at vælge en Tesla frem for et andet bilmærke.
Derudover tror jeg, at indtægten fra netværket, da nu efterhånden alle ladestationerne er blevet åbnet op for andre bilmærker, er enorm og kraftigt stigende.
Personligt ser jeg mange andre bilmærker, som vælger at benytte Teslas netværk sikkert fordi priserne er yderst rimelige og fordi ladesikkerheden er i højsædet.
jramskov
jramskov May 1 '24

Jeg forstår heller ikke hvor spekulationen om frasalg af SuC netværket kommer fra?

P85DK
P85DK May 1 '24
Citat fra Bianco

Så vidt jeg forstår så er der kun én kilde til den historie, og det er en anonym kilde hos Electrek.co 

Hvis det var sandt, så var der nok en del medarb. som ville bekræfte det, evt. indirekte via fx Linkedin.

EDIT: Det ser ud til at det er de to chefer der er fyret, og at den generelle fyring af ca. 10% også gælder for de 500 i supercharger afd. Så endnu en fjer der blev til 5 høns (eller to chefer der blev til 500 medarb.)

https://twitter.com/elonmusk/status/1785406795814510785

Jeg kan ikke se hvordan det er en fjer der blev til 5 høns? Det meste af SuC afdelingen på 500 mand bliver fyret. At Musk sender et tweet ud der bare siger der stadig er fokus ændre jo ikke på at næsten alle fyres.

Bianco
Bianco May 1 '24
Quote from P85DK
Jeg kan ikke se hvordan det er en fjer der blev til 5 høns? Det meste af SuC afdelingen på 500 mand bliver fyret. ...

Hvis det er alle 500, så er den helt gal, men jeg kan ikke se det bekræftet direkt. Jeg opfatter stadig at afd. bliver barberet, men ikke nedlagt.

P85DK
P85DK May 1 '24

Electrek rapporter at de har mange kilder på at hele afdelingen er fyret, og konsekvenserne er allerede begyndt

https://electrek.co/2024/04/30/tesla-pulling-back-supercharger-plans-firing-team/

Du får aldrig i officiel meddelelse fra Tesla, da Musk jo har fyret hele kommunikationsafdelingen :-)

Forummets indlæg er redigeret af P85DK May 1 '24
PeterE
PeterE May 2 '24
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2024-05-01-tesla-fyrer-pludselig-hel-afdeling-for-lynopladere-hvad-betyder-det-for-danske-elbilejere 

Så var det altså lidt mere end fjer og høns. 

Spekulationen om frasalg er da delvis min, og den står jeg ved. SuC er blevet en driftforretning og derfor tror jeg at Musk sælger den fra næste gang han vil bruge sin energi og kapital på noget andet. Et partnerskab er også en mulighed.
jpx
jpx May 2 '24
Jeg håber der snart kommer en voksen ind og styrer den biks, ligesom SpaceX. Med den slingre-kurs de har nu, risikere de at smide alt på gulvet.
jramskov
jramskov May 2 '24

@jpx: Kunne ikke være mere enig.

KimT
KimT May 2 '24

Man har jo hørt at købere aktivt vælger Tesla fra alene pga. Musk. Og generelt er Tesla bare ved at bliver overhalet på alle punkter. De fokusere alt for meget på FSD. Uden for US er autopilot/Enhanced autopilot jo efterhånden en joke sammenlignet med konkurrenterne. Og hvor mange modeller har de i deres program. Verden bliver lige nu oversvømmet med Kinesiske biler i alle afskygninger, så nytter det ikke noget at Tesla først meldt ud at de droppede deres lille model - for så - måske - alligevel at ville producere den.

Tror grunden til at han går så drastisk til værk er at han skal finde besparelser for de $56mia. han vil have i bonus inden der skal stemmes om dem ved næste generalforsamling ;-) 

cth
cth May 2 '24
Citat fra KimT

Man har jo hørt at købere aktivt vælger Tesla fra alene pga. Musk. Og generelt er Tesla bare ved at bliver overhalet på alle punkter. De fokusere alt for meget på FSD. Uden for US er autopilot/Enhanced autopilot jo efterhånden en joke sammenlignet med konkurrenterne. Og hvor mange modeller har de i deres program. Verden bliver lige nu oversvømmet med Kinesiske biler i alle afskygninger, så nytter det ikke noget at Tesla først meldt ud at de droppede deres lille model - for så - måske - alligevel at ville producere den.

Tror grunden til at han går så drastisk til værk er at han skal finde besparelser for de $56mia. han vil have i bonus inden der skal stemmes om dem ved næste generalforsamling ;-) 

Det var ikke Tesla der meldte ud at Model 2 var droppet.

Det var nogen der havde set interne papirer. Påstod de...

P85DK
P85DK May 2 '24

.

Elon har garanteret baare set sig sur på hende der styrede SuC teamet og for at vise hvem der bestemmer så har han fyret rub og stub. Der bliver nok genansat en del ... men hold kæft en lederstil

Forummets indlæg er redigeret af P85DK May 2 '24
KimT
KimT May 4 '24

Så er der åbenbart sendt mail ud til underleverandører til Suc om at igangværende projecter skal færdiggøres, men nye projekter ind til videre stoppes. Og de skal regne med forsinkede betalinger.....

Og han vil trække $56mio ud af virksomheden til sig selv

You may be aware that there has been a recent adjustment with the Supercharger organization which is presently undergoing a sudden and thorough restructuring. If you have already received this email, please disregard it as we are attempting to connect with our suppliers and contractors. As part of this process, we are in the midst of establishing new leadership roles, prioritizing projects, and streamlining our payment procedures. Due to the transitional nature of this phase, we are asking for your patience with our response time.

I understand that this period of change may be challenging and that patience is not easy when expecting to be paid, however, I want to express my sincere appreciation for your understanding and support as we navigate through this transition. At this time, please hold on breaking ground on any newly awarded construction projects and planned pre-construction walks. If currently working on an active Supercharging construction site, please continue. Contact [email redacted] for further questions, comments, and concerns. Additionally, hold on working on any new material orders. Contact [email redacted] for further questions, comments, and concerns. If waiting on delayed payment, please contact [email redacted] for a status update. Thank you for your cooperation and patience.

PeterE
PeterE May 4 '24
Gentager jeg mig selv når jeg gætter på at SuC delen af Tesla bliver solgt fra? Nåh ja :)))))