Loading...
dk

SuC på Lolland? | Tesla Forum

Maho
Maho Jan 2 '15

Jeg kan se inde på Teslas hjemmeside at de planlægger en SuC på Lolland i "vinteren 2014-2015".

Er der nogen som har mere viden herom, særligt om der er noget byggeri på vej/igang?

Vi på djævleøen tripper lidt for at spare turen over Jylland på vej sydpå :-)

Kiefer
Kiefer Jan 2 '15

Ved åbningen af butikken i Århus sagde direktøren at næste SuC der ville åbne var Århus, og Rasmus (store manager) sagde sidst jeg hilste på ham at det nok først skete en gang i løbet af Q1 i 2015, kablerne er trukket, der mangler bare noget hardware..

Så er spørgsmålet derefter hvad de vælger at prioritere, Esbjerg eller Lolland, kommer jo meget an på behovet, vil man have mere salg i det vestjyske eller tænker man at en på Lolland inden sommerferien vil være at foretrække...?

Kunne jo være lidt provokerende at sætte en Suc i den danske oliehøjborg ;-)

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Jan 3 '15

Ja, men denne figurerer ikke på Teslas officielle side. det gør kun en i Farø området og en i Esbjerg området.

Jakob
Jakob Jan 24 '15
Er der nogen der har erfaring med om man kan lade på Scanlines færger mod Tyskland? Teslabutikken i Bredgade siger det er muligt, Scanlines kundeservice siger det ikke er. Jeg få min Tesla om 3 uger og skal finde ud af, om man jeg tør binde an på at køre til Østrig på skiferie. Der ser ud til at være langt fra SC i Køge til den nord for Berlin.

/Jakob
root
root Jan 24 '15

Detta är mitt första inlägg. 

På Teslas hemsida står det sedan ett par dagar att laddaren på Falster eller Lolland är "snart klar". Tidigare stod det att den skulle komma ""2015", den kom alltså inte fram på den "första" fliken. Någon som vet mer?

keh
keh Jan 24 '15

En tur til Bayern har jeg regnet med skal gøres på denne måde, med en overnatning på et hotel i Leipzig  med type2 lademulighed:

Køge - Gedser: 115 km. Rostock - Herzsprung Supercharger: 133 km Herzsprung Supercharger - Atlanta Hotel International Leipzig: 260 km Atlanta Hotel International Leipzig - Münchberg-Nord: 164 km. Münchberg-Nord - 24-Autohof Wernberg-Köblitz: 103 km

Det bør derfor ikke være nødvendigt at lade på færgen.

Forummets indlæg er redigeret af keh Jan 24 '15
MDamm
MDamm Jan 24 '15
Vi kører til Herzsprung fra Køge (med tagboks). Der er 299km, men de 48km er på færgen, så det kan godt lade sig gøre. Bilens navigationsberegner fortæller også at det kan den sagtens. Hastigheden justeres selvfølgelig efter vejret..
Hookmaker
Hookmaker Jan 25 '15

@root, ja den ser ut så på Teslas SuC karta, men zoomar du inn, så är den borta...;-)

root
root Jan 25 '15

Min point är bara att det har ändrat på sig. Laddaren var inte på kartan "kommer snart" för ett par dagar sedan. Hur menar du förresten zooma in? Detta är kartan jag tittar på: http://www.teslamotors.com/supercharger    Sedan om man klickar på den kommer man till en helt annan mer riktig karta, och där finns den inte. På kartan som kommer upp efter att man klickar finns det inte heller möjlighet att se fram i tiden på samma sätt som den första kartan. De är helt enkelt inte jämförbara med varandra.

KennethOlsen
KennethOlsen Jan 25 '15

Jeg kunne forstille mig der måske kommer noget omkring afkørsel 44 på E47 på Sydmotorvejen imod Rødby. Få 100 m. fra afkørslen ligger en gammel Better Place station. Så formoder at infrastrukturen her er på plads til at man relativt nemt kan opsætte en SuC

NielsHP
NielsHP Jan 25 '15

IMO og FWIW, så ser det på ovennævnte kort ud til, at den snarere ligger på Falster (udsnit af kortet vedhæftet. Opløsningen er ganske dårlig, så det er det rene gærværk).

Det ville også give mening, at man kunne bruge den, selv om man skulle med Gedser-Rostock.

KennethOlsen
KennethOlsen Jan 25 '15

Enig NielsHP, Afkørsel ligger netop på Falster :-). Her kan folk lade og køre videre mod Gedser, eller tilbage på motorvejen igen hvis de skal imod Rødby

KS
KS Jan 26 '15

Der har tidligere været tale om en SuC'er på Falster, Mon ikke ved McD i Nykøbing?

http://ekstrabladet.dk/biler/topfart/article5204656.ece

Elsker at sejle til Nykøbing, men det er en by hvor der ikke sker så voldsomt meget, og placeringen skal vel være ved et spisested. Det bedste af dem - ligger efter min overbevisning ved den nye lystbådehavn, men det er trafikalt ikke så smart. Mon ikke McD giver et lille tilskud til grunden, når det helt sikkert medfører nye kunder:?

Forummets indlæg er redigeret af KS Jan 26 '15
Genild
Genild Jan 26 '15
Sammenlignet med Gedser er torvet i Nykøbing vel nærmest som Times Square :-)
Mike2810
Mike2810 Jan 26 '15
Afkørsel 47 ved Eskildstrup må være den rigtige for SuC. Der er lige langt til Gedser som til Rødbyhavn ca (32km) og man kan nemt nå Hamburg og Berlin på vej sydover.
lysmanden
lysmanden Apr 26 '15
Ifølge Tesla selv skal den ligge ved Vordingborg ( muligvis lige ved stor strøms broen. Der har better place engang haft en afdeling )

Men propo batteriskift så faldt jeg over dette

http://ing.dk/...a-90-sekunder-159905
NielsHP
NielsHP Apr 26 '15

Det lyder begrænset smart at lægge den langt fra E47...

root
root Jun 27 '15

Så kom den till sist, laddaren på Falster...!

Nommensen
Nommensen Jun 27 '15
Fantastisk - nogen som har været der? Billeder!!
KS
KS Jun 27 '15
Yep (sendt fra Norge)
Sider: 1 2 »