Loading...
dk

Journalisters kritiske sans?? | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Jun 16 '24

Er nyere jounalisters kritiske sans helt udvisket??

 

På bilbasens blog:

https://blog.bilbasen.dk/foerste-tur-xpeng-g6-er-den-kinesiske-tesla-model-y-467678/?utm_source=braze&utm_medium=email&utm_campaign=Bilbasen%20newsletter%2024%20W24

 

Roses Xpeng G6 for at have en utrolig effektiv drivlinie, samt være en tro kopi af Tesla model Y.......

 

Men altså en RWD LR med 87,5 Kwh batteri pakke giver 570 km WLTP.

En Model y RWD LR med 75 kWh batteripakke giver 600  km WLTP.

 

Er der noget jeg ikke fatter, eller er det faktisk således at Xpeng kun har rangen fordi den har et væsentlig større batteri og altså ikke en spitzenklasse drivlinie??

 

 

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jun 16 '24
HrMogensen
HrMogensen Jun 16 '24

Jeg forstår heller ikke hvorfor det altid kun handler om at køre flest km? 

Dengang journalisterne testede benzinbiler der handlede det absolut mere om km/l end om hvor stor tanken var. 

cth
cth Jun 16 '24

Kineserne er vist gode til at få samlet bilerne i en god kvalitet.

Men motorer o.s.v. er ikke effektive nok ligesom software halter.

 

 

JP bilradio har længe ventet spændt på den.

Meen.. ja de er positive men med udfordringer.

 

Sælge skal den nu nok siger de.

32:30 min inde

https://omny.fm/shows/bilradio/k-mpe-kina-straftold-bliver-bilerne-dyrere-nu

 

JP bilradio har endnu tilgode at teste en kinesisk elbil med god rækkevidde i forhold til batteristr (siger de i et afsnit).

Forummets indlæg er redigeret af cth Jun 17 '24
MOS
MOS Jun 17 '24

Jeg snublede over følgende i Bilbasens artikel:

Selv om den europæiske WLTP-målecyklus er notorisk kendt for at være optimistisk og ikke virkelighedsnær nok for os i Norden, så skulle den effektive drivlinje i G6 sørge for, at elbilen kommer mere end almindeligt tæt på de lovede tal.

 

Det er jo noget notorisk vrøvl! Som Ice2EV skrev, så tyder et 87,5 kWh batteri og en WLTP-rækkevidde på 570 km ikke på, at drivlinjen skulle være specielt effektiv. Og hvis drivlinjen endelig skulle være så effektiv, så ville dette jo være afspejlet i en længere WLTP-rækkevidde. Det gør det ikke ligefrem lettere at komme tæt på den officielle WLTP-test i almindelig, praktisk brug.