Måske er det almen viden? Hvis ikke så er her lidt info...
Den "gamle" Model 3 skulle, som de fleste ved, have fabriksmonteret trækket før at det var godkendt til træk. Med Highland er det ikke længere tilfældet.
Jeg har tidligere bidt mærke i at der ved Model 3 Highland konfigurator ikke længere står noget om at et godkendt træk skal være fabriksmonteret. Kom til at tænke på det igen da jeg forleden reparerede anhængerstikket og hoppede på Tesla's chat.
JA - træk kan eftermonteres på Model 3 Highland. Det skal være Tesla der gør det for at det er godkendt. Det kan foregå både ved servicecenteret og hjemme i carporten (ranger). Prisen jeg fik oplyst var ca. kr. 10.500,- (inkl. træk og arbejdsløn), så det er kun en tudse mere end d.d. pris for at adde det til bestilling af ny Model 3.
Ovennævnte giver bedre mulighed for at finde en brugt Highland eller en lagermodel uden træk og så efterfølgende få det eftermonteret (og godkendt).
Bonusinfo: En Model 3 (Highland) Performance kan, på trods af det ikke kan tilvælges i konfigurator, også få eftermonteret træk. Desværre må man nøjes med at trækket her kun er til 500kg.