Loading...
dk

Model 3 Highland - Træk kan eftermonteres | Tesla Forum

HrMogensen
HrMogensen Jun 19

Måske er det almen viden? Hvis ikke så er her lidt info...

Den "gamle" Model 3 skulle, som de fleste ved, have fabriksmonteret trækket før at det var godkendt til træk. Med Highland er det ikke længere tilfældet. 

Jeg har tidligere bidt mærke i at der ved Model 3 Highland konfigurator ikke længere står noget om at et godkendt træk skal være fabriksmonteret. Kom til at tænke på det igen da jeg forleden reparerede anhængerstikket og hoppede på Tesla's chat. 

JA - træk kan eftermonteres på Model 3 Highland. Det skal være Tesla der gør det for at det er godkendt. Det kan foregå både ved servicecenteret og hjemme i carporten (ranger).  Prisen jeg fik oplyst var ca. kr. 10.500,- (inkl. træk og arbejdsløn), så det er kun en tudse mere end d.d. pris for at adde det til bestilling af ny Model 3.

Ovennævnte giver bedre mulighed for at finde en brugt Highland eller en lagermodel uden træk og så efterfølgende få det eftermonteret (og godkendt). 

Bonusinfo: En Model 3 (Highland) Performance kan, på trods af det ikke kan tilvælges i konfigurator, også få eftermonteret træk. Desværre må man nøjes med at trækket her kun er til 500kg. 

Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Jun 19
P85DK
P85DK Jun 21
Citat fra HrMogensen

JA - træk kan eftermonteres på Model 3 Highland. Det skal være Tesla der gør det for at det er godkendt.

Enten er den typegodkendt eller også er den ikke, har aldrig hørt om at det skulle være afhængigt af hvem der installere trækket.

https://www.mercari.dk/tesla-model-3-highland-anhaengertraek-inkl-montering-aftageligt/p/99c9babd-77e1-4f96-8b38-b990a8e2b121

Ice2EV
Ice2EV Jun 21

Det er forsåvidt korrekt, efter min opfattelse, at alle kan montere trækket.

Men der nogen features, der ikke kommer i spil ved eks bakmanøvre.

Mener det er det samme med BMW'er, hvis du vælger en uath. montage, så får man ikke BMW's bakhjælp med. BMW tager så en bondegård og en halv arm for at montere et træk. Mener det er 20k+

HrMogensen
HrMogensen Jun 21
Hmm umiddelbart er der, uanset trailer mode, ikke nogen speciel assistance ifm. trailer bagpå?

Om der vises noget handler det jo om der er top på traileren eller ej - altså vises som en bil der er meget tæt på. 
Ice2EV
Ice2EV Jun 21

Trailer mode gør vel også, at bilen ikke bimler og bamler fordi der er noget tættere på end 30 cm.

HrMogensen
HrMogensen Jun 22

Må gå ud fra at Tesla lader som om kun de har adgang til software (enable Trailer Mode)?

Uanset ville jeg nok få Tesla til at montere det når nu prisen endda er så godt som identisk. Så kan Tesla ikke pludselig, ved evt. fejl på elnettet osv, frasige sig garantien fordi en 3. part har sat træk på.