Loading...
dk

købe lettere brugt model 3 SR 2020 god ide? | Tesla Forum

00andre
00andre Jun 24 '24

Hej! står i et dilemma nu at man min lille aygo stod af idag, og skal finde en ny bil,  havde håbet den kunne klare et par år mere så jeg kunne få en endnu fornuftere elbil til den tid, da elbil er vejen frem. 

Men mit spørgsmål lyder på om det er en god ide og købe en model 3 SR fra 2020  der har rendt de 120.000km?   pengene rækker ikke længere end til den model,   rækkevidden er helt fint hvis vi nu siger den igennemsnit kun kan de 300km.

alternativet er at så skal jeg bare købe en brugt aygo igen til småpenge, men gad godt opgradere siden  da den jeg havde har jeg kørt i siden 2015   god aften   Vh

Ice2EV
Ice2EV Jun 24 '24

Se om du kan finde en SR+ og gerne med træk, da det ikke kan eftermonteres. Det giver en bedre gensalgsmulighed.

SR+ har Autopilot som default. SR skal have det tilkøbt...

SR+ har limitied immersive soundsystem. SR har bare almindelig lydsystem.

Alt ifølge den her:

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/what-really-is-the-difference-between-sr-and-sr.164768/

Men det kan selvfølgelig være helt anderledes i en 2020 model. Sådan er det jo med Tesla.

00andre
00andre Jun 24 '24

tak Ice !  

Ice2EV
Ice2EV Jun 24 '24

I øvrigt synes jeg de brugte er for dyre i forhold til nye med de seneste prissætninger.

Folk tror fortsat det er guld de kører rundt i.

En 4 år gammel bil der har kørt 100k, bør ikke koste meget over 45-50% af ny prisen, som er 299k. Sådan er det bare, beklager.

Ja det er sgu da træls at Tesla har sat prisen ned igen igen. Men det betyder meget begrænset i det lange løb. Din næste nye bil er bare det billigere at købe. Når den er billigere skal du have enten mindre op af lommen, eller udbetale mindre. Da han købte den SR du kigger på i 2020, kostede den 369, og udbetaling med 20% var rundt 74.000. Idag kan man. nøjes med 60k, og selvom renten er højre, sikkert sidde for det samme eller lidt mindre når det kun er 240k der skal lånes istedet for 296k.

Iøvrigt er det rigtig svært at finde gode brugte benzinere til små penge. For 5-20 år siden kunne man næsten altid finde en 12-14 år gammel bil med servicebog og max 150k km på uret til 12-15.000 kr. Dem er der meget langt imellem idag. 

Til de priser, så har de gået det dobbelte eller er 20+ år og der er ofte et eller andet der halter.

00andre
00andre Jun 24 '24

sådan en fra 2019-2020 koster heller ikke mere end de 160k, måske lidt mindre,   og ærligt så ville jeg bare have en frisk bil samt at jeg ville kunne fylde strøm på istedet for det dyre brændstof..  at bilen er samlet lidt bedre eller andet udstyr i de nyere årgange er jeg lidt ligeglad med da den har mere end det jeg har haft de sidste 10år i en aygo..  det var bare mere om den årgang 2019-2020 holder, og har gode nok batterier og ellers er driftsikker nok. 

Forummets indlæg er redigeret af 00andre Jun 24 '24
Ice2EV
Ice2EV Jun 25 '24

Kigger du på en 2019, så sørg for den har HW3.

Det begyndte at komme i biler produceret i løbet af Marts 19. Dermed kan man tro at hvis bilen er fra april/maj at den har HW3. Men nej, nogen af dem har, men hovedparten har hafte 6-9 ugers rejse fra Freemont til den er blevet indregistreret. Og derfor kan en maj reg. godt være en med HW2.5

Ikke at HW2.5 er dårligt, Men det er bare ikke den version der fortsat kører på fabrikken idag, der er det stadig 3.0

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jun 25 '24