Kan man stadig ikke fejlmelde en (halvt-) fejlenden supercharger til Tesla? Et ladehåndtag kunne ikke sidde fast i holderen (plastik-tab slidt), men laderen virkede elles fint.
Kan man stadig ikke fejlmelde en (halvt-) fejlenden supercharger til Tesla? Et ladehåndtag kunne ikke sidde fast i holderen (plastik-tab slidt), men laderen virkede elles fint.
Var lige på Göttingen Supercharger.
Ser ud til at være en version 4. Med lcd skærm for betaling (dvs jeg havde ikke brillerne på og gætter p den er til betaling) og længere ledning.
3 af dem havde kablet liggende hen af græsset, fordi pin ikke kunne holde kablet på plads i standeren.
Iøvrigt så må jeg bemærke at en late 22'er i forhold til en 19'er, løber altså noget længere imellem juicestandere.
Startede AAL med 96% ramte Neumünster, 386 km, med 13%. Nok lidt hjulpet af vejarjede, tørvejr og alefant overhalinger, men ellers 130 på fartpiloten. Spiste morgenmad/frokost gik på toilet og fruen og ungerne skulle absolut lige handle lidt. videre til Gøttingen hvor vi landede med 19% og der var nok årets skybrud iblandet hagl de sidste 20 minutter, flere cm vand på vejbanen og farten sat ned til 60. Kunne knap se 75-100 meter frem.
Jeg bruge den "giv feedback på din opladning" notifikation der (oftest) kommer efter en supercharging. F.eks. har jeg flere gange oplevet at knappen på håndtaget på en bestemt stander i Haverslev ikke virker og det har jeg skrevet der.
Men det kunne være fedt med en decideret mulighed for at fejlmelde. På vej hjem fra sommerferie var i Neumünster, hvor alle standere var nede. Det var ret kaotisk og folk (mig selv incl) havde ikke for meget tålmodighed med hinanden. Jeg kom vist også til at 'stjæle' en stander fra en gut i en Skoda Enyak, han stod der ved sin bil og var på telefonen, mens jeg kørte op, bakkede ind, gik ud og først da jeg greb laderens håndtag og satte det i, sagde han at han faktisk brugte det (?). Anyway, det virkede heller ikke, så vi kørte videre til Busdorf og fik strøm på.
V4 er noget skrammel hvad angår håndtag. Jeg er lige kommet hjem fra bilferie i Schweiz, hvor min erfaring var, at de fleste V4 har problemer med at få håndtaget til at sidde fast i standeren. Det lykkedes dog typisk efter 4-5 forsøg, men det er ikke supernemt at få det til at sidde, uden at det falder ned på jorden.
Knappen på håndtaget på V4 superchargerne fungerede heller ikke i de fleste tilfælde. Jeg har sjældent oplevet problemer med knappen på V2 eller V3.
Dog stor forbedring med længere ladekabel på V4, hvilket burde være en hjælp til ukurante elbiler med ladeporten siddende et tilfældigt sted.