Nå fik dækslet af med lidt mere vold end jeg først havde lyst til.....
MEN ud over ændring af de 4 knapper til 2 knapper og en skrue.
Så har man også ændret stikket på højtaleren. I DIY står der vrik/lirk stikket af..... Men det får man kun et brækket stik ud af! Inde i den mørke fodbrønd, skal man altså finde et lille bitte hul og prikke med en syl, for at stikket løsner....
Bare til info.
Først kørte jeg til en bilstereo forhandler/montør. Han havde lige smidt et helt højtaler system ud med skrald til morgen, efter en opgradering inklusiv stikkene!
Nå på vejen hjem kørte jeg indenom Tesla service center, som fortalte mig, at han ikke havde den del og instruks fra hovedkontoret var udskift ledningsnettet hvis der er brækket et stik. Det virker alligevel lidt i overkanten for min pengepung.
Jeg har en fingernem makker, der prøver at lodde et eller andet sammen. Enheden er åbenbart en coaxial enhed og det er ikke nok bare at lodde på polerne. Der må været noget fordeling indeni det brækkede stik, så han prøver at lodde de 2 ledninger på stikket. Så må jeg søge efter det rigtige stik efter på.
Iøvrigt: Er der nogen der aner havde den lille højtaler der sidder i fodbrønden under handskerummet gør? Jeg synes ikke jeg kan se den på Tesla's brugermanual. Bilstereo mente den var til bluetooth, men jeg kan fint tale med fruen, så det er det ikke? og bim og bam ved igangsætning og afbrydning af fartpilot kommer også. Måske de bare er en diskant
PS: når man skal sætte dæksel på plads igen, så er midterste lille "knap" lidt halv svær, at finde den bagved liggende holder. Men hvis man holde dæksel på skrå og sætter den som den første, så skal den sidde i ventilationstilgangen til fodbrønd. Når den er sat, så kan man nemt sætte den anden og skruen.
PPS: Der er fortsat DNS failure på snart sagt alle links i Tesla DIY manual.