Loading...
dk

Cyberbeast | Tesla Forum

Gyzz
Gyzz Aug 20

Hrmmm fik en mail fra Tesla at jeg skulle configurere min Cybertruck Foundation series ;-)

konfigurerede den i sidste uge fik VIN inden for en time og ser ud til at jeg kan hente den i denne weekend ;-O

nu ser vi der er stadig en masse brikker der skal falde paa plads men det ser godt ud... faktisk er den billigere end min nuvaernede Model Y i forsikring

Ice2EV
Ice2EV Aug 20

Øh, hvad koster monsteret mon?

Spændende om den reelt dukker op.......

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Aug 20
Gyzz
Gyzz Aug 20

trimotor koster 99.990 + 20.000 USD for FS pakken 

saa dyrt legetoej i forhold til hvad Elon Lovede for 5 aar siden 

Forummets indlæg er redigeret af Gyzz Aug 20
Ice2EV
Ice2EV Aug 20

@Gyzz Der er vel ikke nogen der bestiller den med FS pakken (idet jeg antager FS står for Full Self driving) ab fabrik, idet pakken jo vil blive belagt med registreringsafgift.

Man får jo det samme hvis man bestiller det i APP dagen efter modtagelsen og slipper for registreringsafgiften.

Gyzz
Gyzz Aug 20

Hov sorry FS=Foundation series 

FS kommer med FSD, lifetime premium connectivity, light bar, premium interioer, 20" cyber wheels osv

Forummets indlæg er redigeret af Gyzz Aug 20
MOS
MOS Aug 20

@Gyzz

Det er noget med, at du bor i USA, så hudt jeg visker?

Altså ikke noget med dansk registreringsafgift, der kommer oven i prisen...

Forummets indlæg er redigeret af MOS Aug 20
Gyzz
Gyzz Aug 21

Ja jeg flyttede til Houston Texas i april saa afgift er 6,25% den kan heller ikke registreres i EU endnu .. hvis den kommer til kunne ... saa vidt jeg hoerer taenker de at lave en model til det Europaeiske marked 

jeg ved at der er staerke kraefter i Europa der arbejder paa 3500 kg graensen paa personbiler da de fleste vare/haandvaerker biler ikke kan holdes under 3500kg med de batteripakker det kraever men ved ikke om der er yderligere paa CT der ikke kan godkendes i EU (fodgaenger sikkerhed ;-) 

jramskov
jramskov Aug 21

Hvad skal du bruge så stor en bil til?

cth
cth Aug 23
Citat fra jramskov

Hvad skal du bruge så stor en bil til?

Vel af samme grund som de andre... fordi man kan :-)

Gyzz
Gyzz Aug 25

I Texas er det en lille bil i forhold til alle deres Trucks, men den er AAAAALT for stor til de danske veje, saa det er absolut her den giver bare en anelse mening saa hvis det skulle vaere saa skulle det vaere her ;-)

Hentede den i gaar i Austin-Pond springs man kunne desvaerre ikke hente fra fabrikken mere, man de regnede med at de ville aabne for puplic tours paa fabrikken i starten af 2025.

mine foerste indtryk er FOOOORK ;-)

den styrer for VILDT det er en KAEMPE bil men den er lettere at manoevrere end min Model Y var, den er langt hurtigere og MEGET mindre steoj..... op til 80-90mph saa begynder der at komme lidt vindstoej med den stooooore forrude

jramskov
jramskov Aug 26

Hvordan er det at køre med "steer by wire" eller hvad det nu hedder? Vænner man sig hurtigt til det?

Gyzz
Gyzz Aug 26

Steer by wire fungerer FANTASTISK man vaenner sig super hurtigt til det ved hoejere fart, men jeg skal stadig arbejde lidt med det ved lavere fart.

naar man er vant til at lige rykke i rattet hvis man skal korrigere lidt ved en parkering saa er styringen saa kraftig at det er lige foer at bilen hopper 30cm til siden (det foeles meget voldsomt) og man behoever ikke de korrigeringer da styringen giver stoerre udslag automatisk.