Nogen der kender mere til Zapp mobility, de hævder nu at der fra Q4 kan fås refusion på en Tesla ladeboks?
Nogen der kender mere til Zapp mobility, de hævder nu at der fra Q4 kan fås refusion på en Tesla ladeboks?
Det er en betingelse for at for få refusion af elafgiften, at ladeboksen har indbygget, MID-godkendt elmåler. Jeg har selv været interesseret i Teslas lader, men Tesla har ikke kunnet bekræfte, at den har en indbygget MID-godkendt elmåler eller om det vil komme i en senere version. Men måske ved Zapp mobility noget, som vi andre ikke ved?
Ikke andet end det du skriver.
Samt at de sælger den til 3400kr. ved samtidig skift.
Skifter selv til dem når refusion kommer.
Selvom de har abo. og 5 øre på spotpris samt refusions abo. så er der penge at hente kontra elforbundet.
@MOS
Undersøgte engang det med MID-godkendt måler og teksten på tidspunktet var at den skal opfylde kravene til nøjagtighed som en MID-godkendt måler, men den behøver ikke at være godkendt som sådan. Så man kræver f.eks ikke display til aflæsning osv., så kan godt være digital aflæsning alene som Easee ladere, hvor de opgiver en nøjagtighed indenfor 2%, som vist er MID klasse A niveau.
Edit, fandt linket jeg har det fra:
https://info.skat.dk/data.aspx?oid=2397603
Quote:
Det fremgår af Skattestyrelsens Juridiske Vejledning, at elmålerne skal opfylde kravene i MI-003 i BEK. 774 af 01/06-2022, herunder krav om nøjagtighed. Det fremgår desuden af Skattestyrelsens Juridiske Vejledning, at det ikke er en betingelse, at selve måleren i ladeboksen er MID-godkendt, så længe blot kravene er opfyldt, og at virksomheden skal kunne godtgøre, at måleren overholder kravene.
Har fra pålidelig kilde at det vil virke med Zapp / Monta her i midt oktober eller sidst oktober.
Så jeg bestiller nu.
Har været fint tilfreds med vindstød, som jo er billigere.
Men da de ikke selv kan tilbyde refusion, så er det sammenlagt billigere med ZAPP.
Derudover slipper man af med aconto
Så kom det endelig
Zapp er stolte af at være den eneste Tesla-certificerede forhandler, installatør og serviceudbyder af Tesla Wall Connector i Danmark. Dette betyder, at du som elbilsejer får udvidet garanti, support og personlig service på din Tesla-oplader med en Zapp-serviceaftale. Zapp holder dig kørende!
For mig var det en lidt besværlig omgang at få lader i min app og monta samt ZAPP...men nu er alt på plads og refusion vælter ind :-)
Enig. Fik det dog til at virke. Men kan nu kun starte opladningen på min egen Tesla lader gennem Monta app'en. Ikke direkte fra Tesla App'en.?
Bare nysgerrig.
Kan man så i Monta selv justere ampere? ligesom man kan på Tesla APP.
Nej det tror jeg ikke, det styres gennem Tesla App'en.
Har dog kun prøvet en enkelt opladning. Og der kunne jeg stoppe opladningen fra Tesla App'en, mens den så i Monta stod på pauset.
Det er lidt mere bøvlet, så håber refusionen/besparelsen modsvarer det..
Jeg justerer jo konstant ampere efter om solen skinner eller ej.
Kunne dog godt tænke mig at skifte min EON kasse til en fiks Tesla
Enig. Fik det dog til at virke. Men kan nu kun starte opladningen på min egen Tesla lader gennem Monta app'en. Ikke direkte fra Tesla App'en.?
Ja det opdagede jeg også.
Egentlig noget jeg er imod at andre styrer min lader.
Sætter jeg bare lader i bil siger den ingen strøm i min Tesla app.
Har haft fat i Monta support, men det var som alle andre supporter.
Dog en rimelig god AI bot der svarede mig meget præcist.
Men alligevel ikke andet end at jeg skulle se på min laders manual o.s.v.
Fik fat i en levende person, men hun vidste ikke en dyt eller forstod mig ikke.
Mit spørgsmål gik jo på hvad man gør den dag Monta app ikke virker?
samt hvorfor Monta slukker for strøm til lader?
Gætter selv lidt på at de jo gerne vil have styr på hvad laderen tilsluttes.
Så man ikke bare slutter den til et stort husbatteri med type 2 stik :-)
Men så kan de jo bare se på hvad den er tilsluttet og kun give refusion hvis det er lige den bil og det stelnr. o.s.v.