Loading...
dk

Skulle jeg have gjort for mange mange år siden | Tesla Forum

P85DK
P85DK Oct 18 '24

Brugte lige et par timer i eftermiddags på at montere et power frunk kit fra Hansshow på den gamle tøs. Det skulle jo have været der som standard fra start.

Nu er det på og det er sgu' rart med den feature. Næsten plug n' play.

Skalede 2.700 kr. inkl. forsendelse

Discount code: HSEM

https://www.hautopart.com/da-dk/products/tesla-model-s-power-frunk

HrMogensen
HrMogensen Nov 7 '24
Har selv haft monteret Hansshow auto frunk + trunk på vores Model 3 (2019) kort efter vi købte den for 4 1/2 år siden.
Efter det første år var auto trunk defekt. Den ene støddæmper åbnede ikke så klappen kunne kun åbne et lille stykke skævt så jeg kunne lirke dæmperen af. Hansshow kunne så ikke levere dele da der var ny version, så endte med en stor rabat på nyt kit.
Trunk er ret træls at montere i forhold til auto frunk - det havde jeg så fornøjelsen af 2 gange.
Her i foråret valgte jeg at afmontere det hele og smide det i skraldespanden. Auto frunk er mega blæret men især trunk var der flere gange problemer med. Blev bilen efterladt med trunk åbent startede bilalarmen efter er minuts tid. Flere gange strejkede møjet. Jeg mistænkte at controllerboksen blev hærget af subwooferen. Ifølge manual skulle den monteres lige foran og kabellængerne gjorde det ikke kunne være anderledes.
Desuden så nægtede Tesla faktisk i at arbejde på bilen hvis de skulle i nærkontakt med Hansshow. Havde fået adskillige recalls på wire harness skift til bagklap så det gjorde nok udslaget med at komme af med Hansshow.

Man skal passe på ikke at gøre præcis som de fleste youtubere der monteret Hansshow. Mange af dem aner ikke hvordan man trækker/aflaster kabler osv.

Håber dit frunk virker 100% :)
Men pas på for hvis auto frunk dør, og ikke kan åbnes via 12-volt-frunk åbningen gemt i fronten, så koster det sandsynligvis en ny frontklap :/
cth
cth Nov 8 '24

Jeg er glad for min aut. bagklap.

Men frunk kommer jeg sjældent i, så er ville være mere lir end brugbart. :-)

Bruger i den meget?

P85DK
P85DK Nov 8 '24

@HrMogensen - Spændende :-) Nød åbnings kabel har jeg trukket ud bag nose cone, så den skal bare lige af hvis det svigter, så det har jeg tænkt på. Nu prøver vi og se hvordan det holder :-) Bagagerummet har heldigvis standard.

@cth - Vi brugte aldrig frunk før, nu bruger vi den pænt meget til dagligt indkøb, så indkøbsposerne ikke kager rundt i bagagerummet. Der er størrelsen på frunken mere anvendellig end bagagerummet.

cth
cth Nov 8 '24
Citat fra P85DK

@HrMogensen - Spændende :-) Nød åbnings kabel har jeg trukket ud bag nose cone, så den skal bare lige af hvis det svigter, så det har jeg tænkt på. Nu prøver vi og se hvordan det holder :-) Bagagerummet har heldigvis standard.

@cth - Vi brugte aldrig frunk før, nu bruger vi den pænt meget til dagligt indkøb, så indkøbsposerne ikke kager rundt i bagagerummet. Der er størrelsen på frunken mere anvendellig end bagagerummet.

ahh..ja der har du ret.

Men jeg bruger papkasser til at handle i.

Konen hader dem :-) 

HrMogensen
HrMogensen Nov 9 '24
Største årsag til jeg sprang på auto frunk var også at der hvor vi før boede, der skulle vi bakke helt opad en hæk for at nå lader. Derfor helt perfekt med indkøbsposer i frunk. Her om vinteren er det også er bedre sted til køle- og frostvarer når man ikke hurtigt er hjemme efter indkøb.