Loading...
dk

Wall Connector 3. gen og Wifi-antennekvalitet | Tesla Forum

Ehlers
Ehlers Nov 16 '24

Jeg overvejer at udskifte min gamle EON boks med en Tesla Wall Connector 3. gen, for at kunne få refusion igen. Jeg er dog usikker på om Wifi signalet er kraftigt nok i garagen. Wifi fra Wall Connectorens bimåler skal bruges til at kunne få refusion via Zapp mobility. Er der nogen herinde som har erfaring at dele af mht. Wall connectors evne til at forbinde til et svagt Wifi signal?

Min router står i huset, ca. 15 meter fra ladeboksens kommende placering. Min 2015 Model S, kan godt forbinde fra garagen. Det samme kan min iPhone. Er Wall connector lige så god antennemæssigt?

cth
cth Nov 17 '24

Jeg har løsningen og oplever bedre forbindelse med gen 3 lader end med bilen.

lindolrik
lindolrik Nov 18 '24

Jeg anvender også Zapp med Monta via 3. Gen Wall Connector.

Måtte have et wifi acces point sat ind før den kunne nå.

Monta virker, men er noget omstændigt, uhensigtsmæssigt og ustabilt for hvornår og om jeg får ladet.

Tænker jeg stadig skal eksperimenterer med opsætningen før det spiller godt.

Ser ud til der ikke må være styret noget fra Tesla app'en overhovedet..

Men der kommer da noget elafgift retur.

Forummets indlæg er redigeret af lindolrik Nov 18 '24
cth
cth Nov 18 '24

Min ladede ikke i nat. Ved ikke lige hvorfor.

Ellers fungerer det fint for mig, selvom det er irreterende at den overtager og tesla app ikke kan bruges.

Mangler stadig at finde ud af hvordan jeg får strøm til lader uden om app. så jeg kan lade i nødsituationer.

Monta support er dog umulige at få fat i ud over en chat hvor de ikke fatter ret meget, selvom AI delen egentlig er meget god.

jeg ville ønske den regering kunne tage sig sammen og fjerne afgift for al EL over 4000 KwH op til 20000 KwH, eller hvad max. nu er fornuftígt.

Forummets indlæg er redigeret af cth Nov 18 '24
Ehlers
Ehlers Nov 18 '24

Tak for tilbagemeldingerne. Det lyder ikke helt godt. Jeg går videre med mine planer om homecharge.dk og Easee Lite laderen (inkl. livsvarig 4G), hvis den kommer på tilbud igen til Black Friday. I går var den kortvarigt nede i 3300,-, men jeg nåede ikke at slå til. Homecharge tager kun 49 kr. /md for et refusionsabonnement (75 øre refusion) og eller fuldt elabonnement (94 øre refusion, 8 øre i spottillæg), og man kan selv vælge om man vil bruge deres app, eller Easee's til at styre laderen ift. smart charge. Det er lige nu det økonomisk mest fordelagtige tilbud på markedet jeg kan finde.

cth
cth Nov 18 '24

Er Easee lite en 22kw lader som Teslas og med 8 meter kabel?

Jeg var gået med tesla lader til 3300kr. og Zapp.

De andre skal nok komme med på tesla lader over tid og så skifter man bare.

Teslas er også kønnere...en hel del faktisk :-)

Forummets indlæg er redigeret af cth Nov 18 '24
lindolrik
lindolrik Nov 19 '24

Det der er problemet med Monta app'en er at den vil styrer alting og er beregnet til at lade på alle mulige steder hos flere udbydere.

Det der er behov for med en Tesla oplader er at Monta blot er et pass through eller som en bridge (som ved wifi forbindelser).

Det kan den ikke så begge apps skal lukke op for strøm samtidigt for at der kommer strøm igennem.

Så hvis vi ikke får afgiftsfrit over 4.000 KWh så burde der være en bedre og mere egnet app som Zapp eller hvem det nu måtte være kan benytte.

Eller muligheden for at man selv tager loggen fra Tesla Wall Connectoren og sende den til skat, som ved moms afregninger..

Forummets indlæg er redigeret af lindolrik Nov 19 '24
cth
cth Nov 19 '24

Jeg havde problemer med at få min lader til at virke.

Så var ved at skrive en masse om at man skulle holde sig væk.

Men men...det viser sig at det var mig der var et fjols, men dog også at Tesla ikke har helt styr på det.

I monta app fik jeg tastet et forkert serienr.

Tesla har åbenbart accepteret det indtil forleden hvor en opdatering har opdaget det....

Jeg har brugt en time med en ZAPP medarbejder og tildels Tesla.

Nu virker det efter det rigtige serienr. kom ind.

Men jeg vil sige at jeg er ikke imponeret over Tesla support...

Hold da op hvor var de uvidende. Ud af 3 kendte kun en ZAPP / Monta løsningen.

Den 3 der vidste noget om det sagde at jeg skulle bruge Tesla One appen til connection.

Hvilket man ikke skal. Det hele foregår i Tesla app.

Stor ros til ZAPP og deres tålmodighed med langhåret fejlfinding....

Tesla... tja lidt som det altid har været :-)

Monta support... ikke imponeret. Men var heller ikke der problemet var, så måske derfor.

Forummets indlæg er redigeret af cth Nov 19 '24