Loading...
dk

Så kom VW (Semler) med 5 års garanti / 150.000 km | Tesla Forum

cth
cth Dec 19 '24

Som ventet men nok lidt bedre end man havde regnet med.

Gælder på biler solgt fra i dag.

Danmarks største bilimportør Semler Gruppen har netop annonceret, at de fremover giver hele fem års garanti eller 150.000 kilometer på elbiler fra Volkswagen-koncernen, der inkluderer mærkerne Volkswagen, Skoda, Audi og Cupra. 

Forummets indlæg er redigeret af cth Dec 20 '24
Ice2EV
Ice2EV Dec 19 '24

Det har de sådan set gjort længe. Du skulle bare betale ekstra for at få det.....

KimT
KimT Dec 19 '24

Overskriften er forkert. Teksten er rigtig. Det er ikke VW (VAG), men importøren Semler. 
så det kommer i høj grad til at få betydning for importen af lettere brugte biler. 

jramskov
jramskov Dec 20 '24

Koster det ikke 15000kr på ID.7'eren? Uanset hvad er det på tide - det er vildt ringe at der kun er 2 års garanti, ikke mindst når de tyskerne mener de sælger bedre kvalitet end andre.

cth
cth Dec 20 '24

Ja beklager overskrift. rettet.

D.v.s. kun i danmark.

https://blog.bilbasen.dk/nu-faar-du-5-aars-garanti-paa-elbiler-fra-audi-cupra-skoda-og-vw-475697/

Jeg ved godt man kunne tilkøbe det før.

Tesla har altid har haft 4 år. Men med kun 80.000km synes jeg den er ringe.

Efter 2.5 år var min væk.

Forummets indlæg er redigeret af cth Dec 20 '24
P85DK
P85DK Dec 20 '24

20.000 km/år er meget standard.

Der er ingen tvivl om at Koreanerne og Kineserne presser markedet til tilbyde mere garanti - flere af dem har jo 7 års fuld garanti

cth
cth Dec 20 '24
Citat fra P85DK

20.000 km/år er meget standard.

Der er ingen tvivl om at Koreanerne og Kineserne presser markedet til tilbyde mere garanti - flere af dem har jo 7 års fuld garanti

ja det ligger faktisk pænt på gennemsnittet med de 20.000km.

Men kører man meget mere bør man overveje hvor mange km der følger med garantien.

Det slipper man lidt for hos VW,Kia m.fl. da der er "nok" km inkluderet.

Lidt ligesom med bilforsikringer hvor man skal oplyse antal kørte km om året.

Der findes heldigvis nogen selskaber med fri km.