Loading...
dk

Batteritilstand - ny funktion? | Tesla Forum

YESTES
YESTES Apr 2
Batteritilstand kontroller selv!
Nogen der kender til dette?<br />
Artiklen er ikke fra 1. April<br />
https://teslaclubsweden.se/<br />
<br />
Yestes (med en lettere tilkørt, 330000 km, 85D - kører stadig skide godt!
Forummets indlæg er redigeret af YESTES Apr 2
jramskov
jramskov Apr 3

Spændende! Og fedt - egentlig overraskende det ikke er tilgængelig generelt på elbiler. Det er på "alle" mobiltelefoner.

cth
cth Apr 3

Hvor foregår det...i service menuen?

jramskov
jramskov Apr 3
Ja, tjekkede det tidligere i dag, kræver at bilen er ladet op til Max 20% for at kunne starte testen.
KimT
KimT Apr 4
Citat fra cth

Hvor foregår det...i service menuen?

Denne funktion har lagt under service menuen i laaaaang tid. Det nye er at den bliver lagt ud i den alm. menu i 2025.8.4

Men det er nok en fordel at starte denne funktion når batteri er så tæt på 0% som muligt, da bilen starter med at brænde energien af (aircon mm.) inden den starter en opladning til 100%

cth
cth Apr 6

Jeg tjekkede service menu i bilen.

Ikke noget der.

Tjekkede appen.

I service er der noget der hedder "bilens rækkevidde"

Jeg kunne starte en test som dog fejlede.

Er det den test i mener?

samme test er nu utilgængelig og nu vises bare noget forbrug i forhold til forventet. ?

Forummets indlæg er redigeret af cth Apr 6
YESTES
YESTES Apr 6
Det er på min kones model Y men ikke på min gamle S85D selv om vi har samme software nr. 2025.8.4. Det er muligvis fordi jeg ikke har fået 2025.8.3.
Jeg har eller meget mere brug for det! Fik skiftet batteri 2 gange på garantien og kører nu på det tredje uden af garantien - hvad koster et 85kw?
cth
cth Apr 6

OK så er det jo nok heller ikke på min 2020 TMS

Batteri pris og skift..jeg ville spørge EVMIX hvis du ved hvem det er.

P85DK
P85DK Apr 7
Citat fra YESTES Det er på min kones model Y men ikke på min gamle S85D selv om vi har samme software nr. 2025.8.4. Det er muligvis fordi jeg ikke har fået 2025.8.3.
Jeg har eller meget mere brug for det! Fik skiftet batteri 2 gange på garantien og kører nu på det tredje uden af garantien - hvad koster et 85kw?

Den generelle anbefaling er at holde sig fra at sætte et 'nyt' 85 kWh batteri i, da de alle er de tidligere generationer som har en noget højere fejlprocent. Det anbefales at gå efter et 75, 90 eller 100 kWh batteri. Optimalt set skal du taget et 350V 90kWh, som er den seneste iteration

Når alt det er sagt, så er det vigtigt at forstå hvorfor dit 85 kWh fejler, hvis det er BMS'en så kan det nok godt betale sig at reparere det, er det cellefejl, så kan det på ingen måde betale sig at reparere selvom der er virksomheder der tilbyder det.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Apr 7
MOS
MOS Apr 7
Citat fra P85DK 

Den generelle anbefaling er at holde sig fra at sætte et 'nyt' 85 kWh batteri i, da de alle er de tidligere generationer som har en noget højere fejlprocent. Det anbefales at gå efter et 75, 90 eller 100 kWh batteri. Optimalt set skal du taget et 350V 90kWh, som er den seneste iteration

Når alt det er sagt, så er det vigtigt at forstå hvorfor dit 85 kWh fejler, hvis det er BMS'en så kan det nok godt betale sig at reparere det, er det cellefejl, så kan det på ingen måde betale sig at reparere selvom der er virksomheder der tilbyder det.

Dette indlæg burde pinnes. Oplysningerne er væsentlige, korrekte og informative. Spot on!

P85DK
P85DK Apr 7

Så skal vi bare lige have reservedelsnumrene på de forskellige batteripakker, så folk ved præcis hvad de skal kigge efter.

Men 350V 90 kWh pakken her følgende numre:

1014116-00-A

1014116-00-B

1014116-00-C

Ehlers
Ehlers Apr 11

Hvis du har en gammel Model S, og vil se batteritilstand kan du bruge abetterrouteplanner app'en og linke den til Teslas API via din Tesla profil imens bilen er tændt. Den kan fx fortælle at mit 9 år gamle batteri er degraderet med 4,4%.

P85DK
P85DK Apr 11
Citat fra Ehlers

Hvis du har en gammel Model S, og vil se batteritilstand kan du bruge abetterrouteplanner app'en og linke den til Teslas API via din Tesla profil imens bilen er tændt. Den kan fx fortælle at mit 9 år gamle batteri er degraderet med 4,4%.

Sorry, men at den kun skulle være degraderet med 4,4% på 9 år siger nok mere om Abetterrouteplanners app end dit batteri. Prøv at sæt en OBD scanner og scan-my-tesla på og få udlæst direkte fra din BMS, den vil nok nærmere vise 9-12% degradering i bedste tilfælde og det som er mere interessant end degraderingen på den korte bane er balancen mellem de forskellige celler/moduler.

jramskov
jramskov Apr 12

Har lige gennemført test på vores TM3 fra 2019. Har kørt 130k km.

jramskov
jramskov Apr 12

Resultat:

Nu står bilen opladt til 100% så må hellere lige køre en tur...

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Apr 12
Ice2EV
Ice2EV Apr 20

Har lige lavet testen.

98.215 km 2 år og 6 måneder.

Resultat 95%.

Testede den med 100% ugen efter vi fik den med 8000 km på uret. Der sagde den 565 km/100%. Idag sagde den 542 km/100%.

Iøvrigt har den de 2 gange det sidste halve år, hvor vi har haft brug for 100% på start langtur sagt 539 km. Så måske Testen også finder nedre grænse og får kalibreret hele systemet og fundet de sidste 4 elektroner der sidder og gemmer sig.

Det virker umiddelbart fornuftigt.

Fedt med den mulighed for test.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 21
jramskov
jramskov Apr 22

95% er noget bedre vores, så jeg vil gerne bytte :D

Ice2EV
Ice2EV Apr 22

Den er jo også 3 år nyere.

jramskov
jramskov Apr 22

Korrekt, men ikke kørt så meget mindre.