Loading...
dk

Pludselig 40km på Hillerødmotorvejens forlængelse? | Tesla Forum

MichaelS
MichaelS Aug 22 '25

Lidt efter Hillerødmotorvejen er blevet motortrafikvej, tror autopiloten pludselig, og fuldstændigt ud af det blå, at den kun må kører 40 km. Ingen skilte, intet, bare bum 40 km. Først når et af de nye 80 km reminderskilte kommer, vil den tilbage på de 80 km. Har version 2025.26.7 på 2. gen MCU. Andre der oplever tilsvarende?

MOS
MOS Aug 22 '25

Det er vel en bug/manglende/forkerte data i kortet, eller den kan ikke finde ud af, præcis hvor du er henne. Der er 40 km/h zone i Kollerød, så det er måske det, den går efter.

Ice2EV
Ice2EV Aug 22 '25

Det ville være fedt hvis man vidste hvem man skulle henvende sig til hvis det var en bug i kortet, der er årsagen til fejlene.

Så kunne man nemlig få skidtet rettet!

PeterE
PeterE Aug 23 '25
Uden at være 100% sikker, nok kun 98%, så vil jeg mene at Vejdirektoratet er din ven. Der kan næsten ikke være andre som vedligeholder de bagvedliggende kort, inkl indikation af hastighed.
linnet
linnet Aug 23 '25

Jeg tror at det er dette datasæt, der viser hastighederne på statsvejene: https://du-portal-ui.dataudveksler.app.vd.dk/data/112/overview

Så vidt jeg kan se (vha. QGIS) står hastigheden på Hillerødmotorvejens Forlængelse (dvs. fra der hvor det bliver til motortrafikvej) helt korrekt til 80 km/t de første 13 km - så kiggede jeg ikke længere :-). Så hvis dette datasæt er grundlaget for kortdata i bilerne, kommer problemet i hvert fald ikke herfra.

lindolrik
lindolrik Aug 25 '25

Savner også muligheden for at rapporterer fejl o.lign. i Teslas (Googles?) kort. Har været meget glad for den funktion i Apples kort. Nemt, hurtig tilbagemelding og fejlen rettes med feedback.
fx viser den tit noget besværlige omveje som her: Hvor et venstre sving kun ville være 1/6 afstand end omvejen !

Forummets indlæg er redigeret af lindolrik Aug 28 '25