Loading...
dk

Adgang til logs over alerts og warnings | Tesla Forum

petervindstrup
petervindstrup Sep 30 '25

Jeg er den lykkelige ejer af en Tesla Model S 85D nu på 10. år. Den har været utrolig driftssikker og billig i drift, og først her for ganske nylig fik jeg et problem med den.

Jeg har behov for at få adgang til/udlæst seneste 3 måneders alerts og warnings fra bilens log, men har ikke kunnet få Tesla til at udlevere disse oplysninger.

Årsagen til at jeg skal bruge loggen er følgende:

Bilen ville pludselig ikke køre og gik til sidst helt i sort. Jeg fik bugseret bilen på værksted i Herning. De fik så meget liv i den af de kunne udlæse fejlkoder.

Fejlkoderne pegede på "isolation" problem i højvoltsbatteri pakken. Bilen måtte derfor bugseres til værkstedets Ålborg afdeling. Værkstedet tog batteriet ud og konstaterede at højvoltssikringsboksen var tæret og at der var trængt vand ind i boksen Jeg slap med en udskiftning af højvoltssikring samt et stykke print, som også havde fået fugt. Jeg hentede bilen og betalte den aftalte regning på godt 30tkr for udbedring af skaden (kan oplyse at jeg efterfølgende har konstateret at Tesla og andre værksteder tager ca 10.000kr for samme rep. Så husk at spørge lidt omkring.).

Skaden blev udbedret og jeg hentede bilen, men efter 300 meters kørsel fra værkstedet melder bilen nu en ny fejl, som jeg ikke tidligere har set. Den går i såkaldt "limp mode" hvilket indikerer at den har opdaget et eller andet som ikke er som det skal være, og drosler derfor lidt ned.

Jeg kører retur til værkstedet som fortæller mig at den her "limp mode" tilstand ikke er relateret til deres reparation, men i stedet til en anden meddelelse de har fundet i bilens log. Jeg undrer mig, da bilen ikke tidligere har gået i limp mode.

Jeg tog bilen med hjem, da værkstedet oplyste at fejlen ikke var mere alvorlig end jeg godt måtte køre i bilen.

Bilen melder nu fejl ved hver eneste kørsel, altså en fejl jeg ikke før har haft (limp mode). Værkstedet påstår hårdnakket af fejlen ikke er relateret til reparationen.

Efter en masse tovtrækkeri og mails frem og tilbage med værkstedet, har jeg fået FDM til at gå ind i sagen.

Problemet er at det er mig der har bevisbyrden. Jeg skal altså bevise at reparationen har forårsaget den nuværende tilstand.

Derfor ønsker jeg at få adgang til bilens logs. Jeg har prøvet at få dette via forskellige indgange til Tesla, men jeg kan ikke få dem til at udlevere logs.

Så er der nogen, der ved om/hvordan man kan gøre dette?