På Highland kan du sagtens nøjes med adaptiv fartpilot alene (uden lanekeeping).
Jeg har i menu valgt at der skal trykkes (på højre scrol) 1x for fartpilot og dobbelttryk for alt inkl.
Altså det er samme som på tidl. Model 3 hvor man i menuen vælger om man er til enkelt eller dobbeltryk. Nogle gange er sitationen bare sådan at man helst undgår lanekeeping men gerne vil have fartpilot.
En funktion der derimod er fjernet er følgende:
Hvis Teslaen kørte ind i ny hastighedszone men AP ikke selv op- eller nedjusterede (men havde registreret det på ((farttavle logo), så kunne man før holde højre stilk nede et øjeblik og så rettede hastigheden. Dette kunne man gøre samtidig med man forblev på AP.
På Highland mangler denne funktion. Enten skal man sidde og fedte med scrolhjulet eller slå AP fra og til igen… snotdumt!
Jeg har fået Tesla DK til at videresende mit forslag til korrekte sted - altså at man fx kunne holde højre scrol nede for at få samme funktionalitet.
Udover det er jeg sgu lidt pissed over at Tesla bare har forlænget deres 25.000,- indbytningsrabat. Jeg havde gerne ventet et par måneder mere - og tilmed fået bumpercam og venstre stilk med i pakken. Blink via knap er fremragende til EU-FSD lanechange men derudover er stilken at foretrække.
HVIS din kammerat hører en lav pivende lyd når han sidder i førersædet og holder stille eller triller langsomt (dvs lav dækstøj) så er det sandsynligvis fra rattet. Jeg kunne høre det men min kone kunne ikke. Tesla Greve mekaniker kendte problemet - det er de haptiske ratknappers kondensator der lader/aflader konstant. Det kan man, som jeg, være uheldig at opfange. De skiftede rattet kvit og frit men har ikke hjulpet. Oprettet en servicesag igen og afventer.