Loading...
en

Får Model S flere og flere HK?

Sthing
Sthing Jan 7 '15

Hej.

Efter 2½ måned som "Model X reservation holder" og "lurker" her på forummet var vi endelig i Århus i søndags for at se/mærke/prøve en Tesla. Rasmus (Store Manager) beklagede at der ikke var plads til hele familien sammen med ham på en prøvetur - og så fik vi nøglen til deres P85+ udleveret så vi selv kunne køre en tur på en halv time. Super service!

Både jeg, konen og vore tre børn smilede da vi parkerede igen. ;-)

Efter turen var jeg ved at undersøge hvor kraftig bilen egentlig var, og jeg kan finde P85+ angivet til både 416HK og 421HK.

Kigger jeg på http://www.teslamotors.com/da_DK/models/design for at se hvilke motorer der kan fås i dag, så er der følgende muligheder:
S 60 og S 85: 385HK
S 85D: 190+190=380HK
S P85D: 476+224=700HK

Det undrer mig at de mindste modeller i dag har så stor effekt sammenlignet med P85+-modellen, og at den store motor i P85D har 60HK mere end P85+-motoren.

Har Tesla løbende øget effekten på bilerne?

/Søren.

T3S7A
T3S7A Jan 7 '15

Jeg mener det er samme motor der er i S60 og S85 i dag, som der er i en model fra eks. sommer 2014. 

P85 (+) som dengang var opgivet til 416+ HK, så er samme motor som der er i P85D, blot den bagereste alene, vil jeg mene det er. Tvivler på Tesla laver flere forskellige motortype bagerst. 

Kan være der er sket nogle ændringer i hvordan de måler HK, og har rettet det??

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 7 '15
Jeg lagde mærke til at den øgede effekt på s85 som jeg har i ordre blev ændret samtidig med at topfarten blev øget fra 200 km/t til 225 km/t. Dette mener jeg skete umiddelbart efter lanceringen af autopilot og model d. Jeg mener at den tidligere havde 367 hk og nu 385hk.
T3S7A
T3S7A Jan 7 '15

Men det må stadig være samme motor. Er stadig samme 0-100 tider. 

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 7 '15
Ja måske. Det kan også som du skriver blot være et spørgsmål om en ændring i den måde de måler hk. Kigger man på us siden vil man se at s85 blot har 380hp men p85d har 691hp....
The Forum post is edited by Gustavsfar Jan 7 '15
krogsgaard
krogsgaard Jan 7 '15
Tror også det er samme driveunit. Kan ikke lige finde videoen. Men fandt en video med rullefelt test af s85 og den viste næsten 400heste i den.