Loading...
dk

renoveret HV batteri Model 3 | Tesla Forum

OBH
OBH Nov 1

Hej

Min 2021 Model 3 55000 km skal have et nyt HV batteri. bilen gav masser af fejl koder og Tesla siger den skal have et refurbished HV batteri.Bilen kunne ikke køre og stod i carporten en uges tid før jeg endeligt fik besked om at mit eget forsikringsselskab skulle transportere bilen til Tesla i Århus.

Så fil jeg besked på at jeg kumme hente bilen igen 02-01-2026 Øhh

Okay der er åbenbart lidt leveringstid på reservedele.

så har jeg bedt om en lånebil mens min bil får skiftet batteri det kan man åbenbart ikke sådan lige få. jeg har fået besked på at jeg måske kan få en lånebil i næste uge.

Syntes i det er rimeligt at jeg skal vente 2 uger på en lånebil når bilen bilen er til en garanti reperation ?

Mvh Ole

MOS
MOS Nov 1

Nej.

HrMogensen
HrMogensen Nov 1
Når nu det er en garanti reparation (og ikke noget der bare lige fixes på 4-5 timer) så mener jeg også at du burde få (eller blive tilbudt at leje) en lånebil.
OBH
OBH Nov 4
Så fik jeg en lånebil fint og så fik jeg at vide at jeg kan hente min egen bil 26-11 så alt går nu den rigtige vej
Ice2EV
Ice2EV Nov 5

Det var rart....

Når nu du skriver om HW batteri skifte på model 3... Er der nogen der ved hvor mange eller procentvis der fejler.

Jeg har kendskab til en ældre herre i AAL, som købte en model 3, havde den holdende i garagen og kørte kun 3000 km på små 4 år. Der stod batteriet af og det bleve skiftet på garantien.

Men jeg har også kun hørt om ham og @OBH's.

RobertJ
RobertJ Nov 5
købte en brugt 3 SR+ årgang 11/19 for 16måneder siden. Der er lige sket en intern kortslutning på en celle, bms har lukket mit batteri ned til 14% kapacitet indtil videre. Så det koster et nyt batteri, pt står tilbudet hos tesla mellem 90.000kr refurb, 150.000 nyt batteri, eller en ny highland til 256.000kr. Det ikke et svært valg :)
Ice2EV
Ice2EV Nov 6

Damn.

Dec14
Dec14 Nov 6

@Robert J

Må man spørge, hvorfor din bil ikke er omfattet af batterigarantien ?