Loading...
dk

Hvorfor annonceres? | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
Ice2EV
Ice2EV Nov 10

Halløj.

Hvorfor er det lige eks. Model 3 LR RWD annnonceres med 750 km på 18". Men model 3 LR AWD annonceres på 19" og kun 660 km.

Dog kan man så nede i teksten læse at med 18" est. rækkevidden til 716 km.

Hvad er finten lige ved det?

MOS
MOS Nov 10

Jeg tror, det har noget at gøre med, at de forskellige varianter ikke er WLTP-testet med alle de forskellige hjulstørrelser, de kan leveres med. Så har man valgt at teste én hjulstørrelse (måske den, man regner med at sælge flest af) for hver variant, mens der for de andre hjulstørrelser bare opgives en estimeret rækkevidde (som er baseret på Teslas bedste viden, men ikke på en decideret WLTP-test). Jeg gætter på, at der er strenge lovkrav til, hvad man må/skal opgive af rækkevidde data, og at Tesla nok bare følger disse.

Når det er sagt, så kunne det da være rart at have direkte sammenlignelige rækkevidde data for de forskellige varianter og hjulstørrelser, så man ikke sammenligner WLTP-testresultater med estimater. Jeg tror dog ikke det er helt i skoven, for mon ikke, de har rimeligt styr på deres estimater?

Ice2EV
Ice2EV Nov 11

Sjovt hvis man kigger Model Y.

Long range RWD Premium

19" 622 certified

20" 622 Certified

Men LR AWD

19" 629 estm

20" 600 Certified....

lindolrik
lindolrik Nov 11
Er det ikke pga. den lidt højere vægt af firhjulstræk der giver forskellen?
Ice2EV
Ice2EV Nov 11
Det sjove er forskellen på den samme bil med 19" og 20". På den ene er tallet det samme. På den anden er der 29 km i forskel.....Men disse 2 er jo med samme 4x4 pakke, så det influerer vel ikke.