Loading...
dk

Farvel og tak til Model S & X | Tesla Forum

jramskov
jramskov Jan 29

Tesla stopper med at producere de 2 modeller: 

What replaces Model S/X production line?

Musk claimed the reason for killing Model S and Model X was “autonomy.” This sounds strange considering that those vehicles are equipped with the same auotnomous driving capabilities (Level 2) and hardware.

But it started to make more sense when he said what will replace the production line in Fremont: Optimus production.

Musk said that Tesla is now winding down Model S/X production and will end production completely by the end of Q2 2026.

The production line at the Fremont factory in California will be replaced by a production line for Tesla’s planned humanoid robot.

Link: https://electrek.co/...-model-s-x-autonomy/

cth
cth Jan 29

Så bliver vores vel samleobjekter :-)

Så har de 2 modeller tilbage, som jeg personligt ikke er int. i.

P85DK
P85DK Jan 29

Du kan holde vejret og vente på Roadsteren ;-)

Ice2EV
Ice2EV Jan 29

Dem der gjorde det i '19. Er her nok ikke mere.  ;-)

P85DK
P85DK Jan 30

Ikke hvis de har holdt vejret ...

PeterE
PeterE Jan 30

Tjah, jeg kan få 60k for min - og derfor kører den endnu...

Skal vi gætte på hvad det næste bliver:

• frasalg af SuC'erne? Ladenetværket er nok noget værd
  • stop for udvikingen af den nye Roadster?
  • stop for produktionen af Cybertruck?

Jeg gætter faktisk på alle tre - indenfor 18 måneder...

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jan 30
cth
cth Jan 30

Tror Peter kan få ret.

Musk's fokus er et helt andet sted.

Roadster er ikke lige mig... kan bedst med at bilen også er reelt anvendelig og så er mine pengepung nok heller ikek til det.

PeterE
PeterE Jan 30

Fokus er i det her deck, se under pressebillederne hvis I har travlt: https://assets-ir.tesla.com/...A-Q4-2025-Update.pdf

Model 3 og Y er nævnt, det samme er FSD, det samme er Cybercab og Tesla Semi - 10 sekunders analysen siger altså  at resten er historie...

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Feb 3
Ice2EV
Ice2EV Jan 30

Cybertruck var en dødsejler før den kom på vejene.

Roadster'en er da fed, men vil umiddelbart tro den lander i styk tal som Cybertruck, og det er simpelthen for dyrt i produktionslinjen. Der skal tal på, mange flere, for det løber rundt. Det er vel også derfor model S og X bliver lagt i graven. 20-30.000 om året kan ikke holde en produktionslinje igang, for ikke at sige rentabel.

Iøvrigt må model Y L fra Kina være tæt på samme størrelse om en X, bare uden de åndsvage langsomme og sindsygt dyre døre(min mening) i X'en.

Havde Tesla lavet en model 2, som der har været hypet i årevis, både af dem selv og tech nørder. Så havde de solgt 3 millioner biler for længe siden, også før the Mango incident. 

Model 2 med et LFP batteri til 500 km, ville have gået som varmt brød både i kina og europa, sikkert også i USA som nr 2 bil eller sweet 16 present. Er sikker på den ville have solgt mindst ligeså godt som 3'eren. Måske endda som Y'eren.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 31
P85DK
P85DK Feb 3

Roadsteren kommer aldrig, det har da været tydeligt i mange år og Elon har vidst det stort set siden den blev præsenteret :-) Model S og X er bare ikke det premium produkt mere som de gerne vil prissætte dem til, så de sælger ikke. Cybertruck er et kæmpe flop ligegyldigt hvordan man vender og drejer det. 

cth
cth Feb 3

nej det er utrloligt den ikke er blevet bedre på de mange år...

Her beskrives det meget godt:

https://bilmagasinet.dk/tesla/model-s