Loading...
dk

Highland DIY bremseservice - What changed? | Tesla Forum

HrMogensen
HrMogensen Apr 4

Hej!

Er i indkørslen godt igang med at skifte til sommerdæk. Som jeg plejede at gøre med 2019'eren så ville jeg lige give vores nyere Highland et bremseservice. Er startet med et forhjul og kan simpelthen ikke få bremseklodserne ud af kaliberen. Jeg har gjort det her 7-8x før på 2019'eren og bremserne er vel stadig de samme? 

Så vidt jeg kan se i Teslas egen guide er intet ændret?

https://service.tesla.com/docs/Model3/ServiceManual/2024/en-us/GUID-2E65534B-9611-42D8-B595-744E7C352722.html

Jeg fjerner de 2 pins og anti-rasle pladen. Men bremserklodserne kan kun rokkes en lillebitte smule? Bremseskiven kan fint drejes rundt.

Enten er klodserne på sølle 6 mdr fuldstændig groet fast til stemplerne eller også er det redesignet så jeg skal pille hele kaliberen af og trække bremseklodserne "ind mod hinanden" for at få dem af? Er der nogen der har haft rodet med det?

Hvis jeg havde specialtoppen til de 2 bolte på kaliberen havde jeg hevet den af men øv... Ender nok med at jeg smider sommerdækkene på uden bremseservice og forhåbentlig har en løsning til oktober når vinterdæk skal på igen :(  

Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Apr 4
HrMogensen
HrMogensen Apr 4

Aha!
Der viste at der rent mekanisk ingen forskel er bortset fra at fabrikken har sat et stykke kraftig limplade på bagsiden af bremseklodserne (både for og bag). 
Fik det lirket fri og renset det meste tapefnulder væk - især foran drillede det