Loading...
dk

Aftageligt træk, sidder ubehjælpeligt fast. | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Apr 27

Hej.

Vi kører jo en del med trailer, så jeg har desværre ikke gidet tage trækket af i tide og utide....... Og det er så åbenbart et meget stort problem på en grusvej(tror jeg problemet opstår) fordi jeg kan overhovedet ikke få den lille pal der beskytter låsen til at åbne, så nøglen kan ikke komme ind.

Når nøglen ikke kan komme ind, så kan jeg jo heller ikke jokke det bløde rør ind i låsen og skylle efter med WD40.

Jeg har prøvet at give rigelige mængder af WD40, Caramba og hvad jeg ellers lige kunne finde på spraydåse. Men den giver ikke efter, heller ikke med en skruetrækker.

Er der nogen der har et fif.

Ice2EV
Ice2EV Apr 28

Tak. 

Gad vide om man kan samle den igen når den er smurt op. Eller om det er ny krog.

Ice2EV
Ice2EV Apr 28

Ifølge mekaniker venner, så betyder det ikke en dart til syn, hvis krogen ikke dækker nummerplade og tågelys.

Og det gør det jo ikke på en model 3. Så måske jeg bare lader den sidde fast så.

På den anden side, skal have skiftet en sensor nr 12(den bagerste til venstre) til service i næste uge....... Mon ikke de skla have trækket af for at komme til sensoren.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 28
Dec14
Dec14 Apr 28

Du kan med fordel fortsætte med dagligt at give den et sprøjt rustløsner. Det øger chancen for at de kan lirke den op til service. I mit tidligere hverv som autotekniker var det meget få låse vi var nødt til at splitte ad for at få dem løsnet. Det hjælper gevaldigt når man har bilen på lift og står ordentligt placeret for opgaven.

Ice2EV
Ice2EV Apr 28
Tak @Dec14. Jeg har brugt 4 timer idag og 1 i aftes, med at ligge og lirke, sprøjte med caramba, lirke, sprøjte med lufttryk, lille bitte skruetrækker ind og lirke med palerne. sprøjte WD40, luft, nøgle i, banke lidt med en gummi skruetrækker på nøglen. Den er kommet 7-8 mm ind, men mangler ligesom 10 mere. De sidste 2 timer har den ikke rokket sig en mm. Har dog fået ultra tynd skruetrække helt i bund og wd40 sprøjte rør, kommer også helt i bund, så mon ikke en nat mere i smøre bad måske løsner lidt.
MichaelS
MichaelS Apr 28

Hvis du har mulighed for at varme f.eks med en varmluftspistol plejer det også at hjælpe. Pas dog på med ikke at ødelægge plastikken omkring.

Ice2EV
Ice2EV May 2

Det virker til jeg har lykkedes med at få løsnet palerne i den side hvor nøglens takker er.

Men der er åbenbart også en til nakken af nøglen, og den vil ikke rokkes overhovedet.

Så på 3 dage har jeg ikke fået skubbet nøglen så meget som 1 mm længere ind. Har dog heller ikke brugt timevis på det.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV May 2
HrMogensen
HrMogensen May 4
Det nyere træk der blev leveret med til min Highland har en gummi flap der beskytter nøglehullet. 
På tidligere 2019 Model 3 forsøgte jeg også at huske at sprøjte lidt standard låseolie med nøglen ind hver gang den begyndte at blive lidt træg. 

WD-40 er fin til at løsne diverse men efterfølgende er det (i min optik) et elendigt smøremiddel.