@Chris der er 400/32A CEE stik med ca 15m mellem på nederste vogndæk til lastbiler med behov for køl, men hertil skal du bruge en adaptor fra 32A CEE til 16A CEE,
15 meter forlænger skulle være OK
På Colorlines færger er de fleste CEE stik placeret langs ydersiderne. Har ikke haft brug for dem, men man kigger jo automatisk efter røde stik overalt hvor man kommer til evt. senere brug.
Håber sgu det virker (hvis du kan få lov til at parkere på lastvognsdækket), for på kanalfærgerne gjorde (problemer med jording ombord?) de ikke, uanset hvad og hvilket stik vi prøvede. Glæder mig til at høre rejseberetningen. HUSK, det er en god idé at køre på Wattmeteret (KWh forbruget i triptælleren). Hvis du lægger ud med 100% opladning, så har du minimum 77 KWh til den stopper. så er det simpelt +/- hovedregning at holde styr på kontoen undervej.
2 tip: Kør altid til SuC så du kommer ind med mindst muligt strøm, - giv den evt. gas til sidst. Sidder du i absolut kø - så forlad motorvejen med MINDST 50 km på typical - og brug evt din plugshare til at finde alternativ.
God tur - glæder mig til at høre om turen!
@chris: Her er et planlægningsværktøj til turen. Når du har ladet den beregne ruten og ladestederne kan du placere curseren på en grøn Suc, så viser den hvor langt der er fra den forrige Suc. Mange instillingsmuligheder for hhv. temperatur, last og faktor for hvor meget man kører over eller under gældende hastighedsgrænser.
https://www.evtripplanner.com/planner/2-5/?id=67mf
Tak for input all.
@Comeback - Skal se om jeg kan snige mig ind på lastvognsdækket. Godt input. Har stik fra 32 til 16 Amp mener jeg (det er fra stort CEE til lille CEE ikke ?)
@Hookmaker.Har godt tidligere set dine anbefalinger om ikke at lade mere end nødvendigt og køre den i bund ind ladning. Det kommer vi til at bruge. Vi kører om natten så kørisikoen er ikke stor.
@Flemming. Vi har 308 km til Herzsprung. Det satser jeg på vi kan nå uden Køge og færge/Udby. Men med lidt ladning på færgen føler man sig lidt mere på sikker grund.
@Kajakaj. Super værktøj ser det ud til. Det skal jeg lige lege lidt med. Har bygget en Excel model hvor jeg tænker at samle data op undervejs.
Det kan man ikke. Jeg spurgte ved check-in i påsken, om der er mulighed for at lade på færgen (Rødby-Puttgarten). Det er der ikke. Kan nu også forestille mig jord vil være problematisk.
Nærmeste SuC er Braak eller Wittenburg, afhængig af om I skal sydover eller mod Berlin.
Jeg har lige spurgt Scandlines hvor langt de er med at stille strøm til rådighed, lad os se hvad de svarer. Molslinien er der allerede, det samme er Comwell i DK, Dest Charging er på vej osv osv osv - lad os bare presse lidt på de steder hvor de kunne være relevant.
Nostroomo: "~~Sikkert dumt spørgsmål men skal man også bruge sådan en adaptor når bilen har dobbeltlader ?", ja, det er fuldstændig lige meget om du har enkeltlader eller dobbeltlader, du skal bruge en adapter fra 32A til 16A CEE. Du kan kun udnytte din dobbeltlader på et type2 kabel(ekstern ladeboks, egen eller offentlig).