Loading...
dk

Utæt/kondens fra soltag | Tesla Forum

TBElvogn
TBElvogn Jan 14 '15
Kan ikke finde det indlæg der var om utæt soltag???? Der er begyndt at komme en sjat vand ned i garnet på passageren på forsædet ved sving... I vores s85 med glastag... Var i andres problem kondens eller utæt tag?? Tror måske det er kondens... Hvad var løsningen på jeres problem.. Mvh en ellers meget tilfreds s85 ejer med 8.000 km på bagen siden sep 2014. TB
Nommensen
Nommensen Jan 14 '15
Jeg har også oplevet det et par enkelte gange - jeg tror det er kondens som jeg oplevede.
MrCoffee
MrCoffee Jan 14 '15
Tror det er savl fra andre som trykker næsen flad mod taget for at få det hele med :)
Maho
Maho Jan 14 '15
Jeg prøvede det i forgårs, kunne ikke liiiige forstå hvordan en dråbe fandt vej til mit hoved.... Men kondens lyder faktisk meget plausibelt ?
Hookmaker
Hookmaker Jan 14 '15
@TBIVogn, garn skal vandes, ellers vokser det ikke. Tesla service!.....;-)
MDamm
MDamm Jan 14 '15
Skriv det på listen til første servicebesøg. Tror bare de justerer lukningen lidt.
Mit lækker også lidt(3 gange et par dråber på et halvt år, som har været efter slagregn eller højtryksrenser). Det er bare desværre ikke nok til at forsyne de høje tindinger med ny Berlusconipragt.
Forummets indlæg er redigeret af MDamm Jan 14 '15
TBElvogn
TBElvogn Jan 14 '15
Hookmaker: He. He garnet vokser rigeligt i forvejen på den kønne dame der plejer at sidde der... Hun er da flittig bruger af frisør;-)) nå vi propper et bind op i glastaget... Det ser nok rigtigt smart ud(;-)
Hookmaker
Hookmaker Jan 14 '15
Et bind? det skal du nok passe på med. Det risikerer at svulme så meget, at det trykker glastaget ud, ja jeg mener, med Tesla ved man sgu aldrig hvad der kan ske....;-)
Kiefer
Kiefer Jan 14 '15

Har prøvet det samme hvor det tissede ned med vand på passagersædet:

Tesla kunne ikke finde noget problem efterfølgende da jeg bad dem om at kigge på det, og bilen har kun gjort det den ene gang. Jeg ved ikke hvor vandet kom ind fra, men fra soltaget det kom det. Jeg tror jeg kunne have fyldt en kaffekop med vand...

/Martin

Daduck
Daduck Jan 14 '15
Jeg har oplevet det to gange i min. Første gang jeg drejer fører at bilen har stået stille i nogle dage, render der vand ned. Første gang antog jeg at jeg havde haft soltaget åbent ved kørsel og let regn, og at der lå noget i kanten. Men det lader til enten at være noget der er utæt eller måske kondens. Syntes nu ellers at der var lidt rigeligt med vand. Må se om det sker igen.
Oreo100
Oreo100 Feb 20 '15

Hvordan ser det ud med soltaget generelt? Hvis jeg søger lidt kan jeg se nogen har nogen problemer med støj. Soltage har det med at volde problemer for mange bilfabrikanter. Specielt efter et par år. Jeg ville gerne have det, men også lidt nervøs omkring de ekstra bevægelige dele, etc. Bare mere der kan gå i stykker og/eller skal serviceres.

Men kan self også være der bare var nogen børnesygdomme i starten som sidenhen er fikset.

Oreo100
Oreo100 Feb 20 '15

Synes der siges at bilerne med soltag har mere loftshøjde ved bagsæderne. Er det rigtigt?

Werge
Werge Feb 20 '15
Du har klart bedre lofthøjde både på for- og bagsæde.
Personligt har vi ikke haft nogle problemer, men har også kun haft bilen siden 9. december, så det er ikke mage gange det har været åbnet.
Oreo100
Oreo100 Feb 20 '15

Tak. Loftshøjen er vigtig. 

Werge
Werge Feb 20 '15
Vi valgte soltag til som noget af det første, primært pga loftshøjden, men det giver også et super fedt lys i kabinen, og bliver sikkert dejligt at kunne åbne til sommer. Har ikke haft soltag siden jeg havde en 2CV for snart mange år siden (savner den stadig en gangni mellem).
Hookmaker
Hookmaker Feb 20 '15
Jeg kørte lige til arbejde i Bagsværd idag via m3 (7 km) med soltaget åbent og fuld knald på musakken! 3 grader, men kanon - alle gloede!......;-)
DeaconWP
DeaconWP Feb 21 '15

Har du brug for soltag på bagsædet, skal du være opmærksom på, at det så er soltagets kant, som nakken rammer, når man læner hovedet tilbage. Og ikke nakkestøtten.

Det vil så også være den kant der rammer hovedet, hvis man rammes bagfra af en anden bilist.

Så er du så høj, at du har brug for soltaget på bagsædet, vil du ikke have noget sikkerhed i nakkestøtten.

Oreo100
Oreo100 Feb 21 '15

Ok, det lyder både godt og lidt bekymrende. Må lige se begge modeller og prøve at sidde på bagsædet. Bare det ikke er værre end min A5 som også går ned ved bagenden pga den coupe form. Tak.