Du kan finde et godt planlægningsværktøj (EVTripPlanner) under Planlæg Tur her øverst på siden.
Apps kan du f.eks. vælge Tipcharge som har en god dækning af tyske ladestationer.
Det er rigtigt svært at finde gode apps til opladning. Rigtigt mange prøver at give et overblik, men laver man del simple test bare at se om en app har både clever og eon her i danmark med, så fejler de ofte.
Jeg har pt. følgende installeret (android), med forhåbning om at de bliver brugbare:
e-kWh
- Primært til det tyske marked pt.
Next Charge
- Har Clever, men ikke eon.
PlugShare
- Begynder evt. at være brugbar med hensyn til opdateret info.
PlugSurfing
- Har eon, men ikke Clever.
tipCharge (beta)
- pt. ikke voldsomt brugbar, rent data mæssigt.
Forresten, helt urelateret så jeg to ladeikoner på mit google map i bilen i går. Ved ikke om de begynder at komme op, eller det blot er fordi det er to steder jeg tidligere har ladet. Kunne være ekstremt praktisk hvis Tesla begyndte at indsamle og dele info indsamlet via deres biler.
Fetching er nok fordi den søger på hele verden. Hvis du taster en tur ind først og derefter sætter flueben i andre chargers - så virker det her.
@Daduck, det er de ladere, som du har besøgt, som viser sig på skærmen - disse oplysninger er ikke delt med andre.