Loading...
dk

Gode apps til at finde opladningsmuligheder | Tesla Forum

gw
gw Jan 16 '15
Hejsa folkens

Nu ankommer min Tesla snart og jeg sidder og kigger lidt på en tur til Rostock i Tyskland. Kender i nogle gode apps eller hjemmesider til at se mulighederne for ladning? Og er det pålidelig information i disse, vil jo nødig stå og finde udaf det var en joke eller lign.
kajakaj
kajakaj Jan 16 '15

Du kan finde et godt planlægningsværktøj (EVTripPlanner) under Planlæg Tur her øverst på siden.

Apps kan du f.eks. vælge Tipcharge som har en god dækning af tyske ladestationer.

gw
gw Jan 16 '15
Hurtigt svar kajakaj. Tak ☺️
gw
gw Jan 16 '15
Kan ikke finde tipcharge på iOS. Og planlægning her på siden, står bare og siger fetching når jeg vil se andet end Tesla chargers
Daduck
Daduck Jan 17 '15

Det er rigtigt svært at finde gode apps til opladning. Rigtigt mange prøver at give et overblik, men laver man del simple test bare at se om en app har både clever og eon her i danmark med, så fejler de ofte.

Jeg har pt. følgende installeret (android), med forhåbning om at de bliver brugbare:
e-kWh
 - Primært til det tyske marked pt.
Next Charge
- Har Clever, men ikke eon.
PlugShare
- Begynder evt. at være brugbar med hensyn til opdateret info.
PlugSurfing
- Har eon, men ikke Clever.
tipCharge (beta)
- pt. ikke voldsomt brugbar, rent data mæssigt. 

Forresten, helt urelateret så jeg to ladeikoner på mit google map i bilen i går. Ved ikke om de begynder at komme op, eller det blot er fordi det er to steder jeg tidligere har ladet. Kunne være ekstremt praktisk hvis Tesla begyndte at indsamle og dele info indsamlet via deres biler.

kajakaj
kajakaj Jan 17 '15

Fetching er nok fordi den søger på hele verden. Hvis du taster en tur ind først og derefter sætter flueben i andre chargers - så virker det her.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Jan 17 '15
Raymond
Raymond Jan 17 '15

@Daduck, det er de ladere, som du har besøgt, som viser sig på skærmen - disse oplysninger er ikke delt med andre.

Bluecoffee
Bluecoffee Jan 17 '15
Jeg vil klart anbefale PlugSurfing, især til Tyskland. App'en giver mulighed for at betale for ladning med kreditkort, f.eks. hos RWE. Man skal bare uploade kortoplysningerne. Min erfaring er, at det ikke fungerer helt godt med Iphone (4) men med Ipad er der ingen problemer. På RWE-standere (der er f.eks. en 22 kwh i Rostock) kan man sætte ladningen igang ved at aflæse en QR-kode og derefter trykke start på sin Ipad. Vær opmærksom på, at der er to QR-koder - en til lokale RWE-kunder og en til "intercharge", den sidste sidder på siden af standeren, men det er den, man skal bruge. Meget enkelt, men relativ dyrt. (30 euro for 80 kwh).
Forummets indlæg er redigeret af Bluecoffee Jan 17 '15
gw
gw Jan 17 '15
Tak for input allesammen. @bluecoffee det lyder smart, den kigger jeg nærmere på. @ kajakaj yes nu virker det, tak.